Benelux United Gaming | Community

Full Version: Battlefield Ervaringen & Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hoge bomen vangen veel wind blijkt wel weer. Vervelend dat mensen dit doen Frown
Ja, helaas.
Vandaag kwam er iemand echter met een waarneming waardoor het mogelijk niet onze server is die het doelwit is,
maar 1 van de spelers die regelmatig op onze server speelt.
Het was namelijk opgevallen dat 4x toen het gebeurde fnatic-DRUNKKZ3 op de server aan het spelen was.
Mogelijk dus dat iemand hem het leven zuur wil maken.
Triest dat mensen dit doen, het is maar een spelletje waarom dan iedereen het plezier afnemen No
Sommige mensen hebben een heel klein wereldje wat alleen maar uit Battlefield bestaat dus voor hen is het niet zo maar een spelletje. Voor hen is het het leven jongen!
Fonta, al rondgekeken voor een nieuwe host?
Die wel DDOS aanvallen kan pareren bedoel je? Als die er zijn tenminste, want anders heeft een andere hoster natuurlijk geen enkele zin. De aanvallers hebben iets tegen bepaalde spelers, niet tegen Nitrado bij mijn weten.
DDoS aanvallen zijn per definitie NIET te pareren. Een server wordt op dat moment bestookt met pakketjes die het gewoon niet kan verwerken. Daar kun je nog zo'n dikke verbinding, nog zo'n dikke CPU of het beste van alles neer zetten, de betreffende aanvaller gaat gewoon net zo lang door tot de server zegt: bekijk het, ik kap ermee. Om een nog dommere vergelijking te maken, vergelijk het met 100 mensen die je tegelijkertijd een stuk pizza in de mond willen duwen. Dat gaat niet. 

Als je het probleem wilt 'oplossen' (een echte oplossing is het niet, maar toch!) dan moet je de spelers die deze problemen veroorzaken bannen op de server. Ze kunnen dan de server niet meer betreden en dan heb je er dus geen last van. Ik had oplossing tussen aanhalingstekens gezet omdat dit natuurlijk niet een echte oplossing is voor het probleem en de aanvallers op die manier juist hun zin krijgen namelijk het verpesten van het plezier voor deze betreffende spelers. Hier moet je dus eigenlijk niet in faciliteren MAAR een andere oplossing is er gewoon weg niet.

Je kunt naar andere providers gaan wat je wilt, uiteindelijk zal de server geddost blijven en zal deze plat blijven gaan als deze mensen (het doelwit) op de servers blijven spelen.

Je kunt ook vrij moeilijk achterhalen waar de aanvallen vandaan komen. Meestal bestoken duizenden hosts met duizenden ip-adressen dus de server en je kunt niet zien wie de opdracht geeft. Wel is het zo dat DDoSsen een strafbaar feit is wat door onze politie hard aangepakt wordt.
Het ging niet zo zeer om de DDOS aanvallen, meer om de problemen van de server aan zich.
Zo hoor je veel personen toch wel klagen over de hitdetectie en lagg. Zelf heb ik ook vaker bijgehouden wat de server niet mee telt en dan kom ik meestal tussen een 20 a 30% te liggen wat natuurlijk een hoog percentage is. De server loopt natuurlijk heel goed, maar je hoorde hier als reden doordat de regels zo goed waren en je die nergens anders bijna vindt Smile
Ik weet wel waar Duckie het over heeft, en dat is dat er af en toe wel een lui in de chat roepen dat de hitreg op deze server slechter is dan op andere.
De ddos aanvallen die we de laatste tijd hebben worden natuurlijk niet door een paar gastjes gedaan.
Daarvoor heb je simpelweg diensten op internet die wel de benodigde capaciteit hebben.
Nitrado heeft ook een ddos maatregel, maar die grijpt pas na 2 minuten in. Dan is de server natuurlijk al helemaal leeg.
wat ik begrepen heb van verscheidenen is dat de servers van gamed.de erg goed schijnen te zijn, en dat ook hun ddos protectie beter is dan die van Nitrado.
Daarnaast zijn ze ook financieel een stuk aantrekkelijker.
Het idee is dan ook om op korte termijn naar hun over te stappen.
Waar ik nu mee bezig ben is proberen om de serverid.dat van de server te bemachtigen.
Die kan ik dan door gamed.de laten importeren waardoor de server bij iedereen in de favorieten blijft staan.
Gamed.de heeft al aangegeven hieraan mee te willen werken. Nitrado heb ik nog mijn twijfels bij.