Benelux United Gaming | Community

Full Version: Battlefield Ervaringen & Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
https://www.youtube.com/watch?v=KJoKn42j6W8

Ze zijn er toch nog steeds mee bezig...gelukkig
Voor zover ik weet zijn ze er inderdaad nog steeds mee bezig. Alleen wat Chris in het filmpje verteld is niets nieuws en zit al in de huidige versie van BF4.
Of het is nog te vroeg en ik mis iets.
Die cone is nieuw dacht ik. Ik meen dat het nu zo is dat je 100 meter om je heen 30Hz hebt. Ik weet niet hoe het allemaal in elkaar steekt maar 100m om je heen lijkt mij makkelijker voor de game om te controleren. Wat gebeurt met die cone er als je snel draait, kunnen we daar weer problemen mee krijgen of maakt dat totaal niets uit.
Ik zou het niet weten. We gaan het wel merken denk ik. Het mooiste zou zijn als we een tik van minimaal 60 gaan krijgen van alles wat er op de map gebeurd.
Maar dat gaat zeker niet komen in BF4, en ook in Hardline niet. Misschien in Frostbite 4.0...
Ik snap ook niet waarom ze zo ontzettend moeilijk doen met die 'creatieve' oplossingen. Verhoog gewoon de tickrate naar 60 (of hoger), klaar. Kan in andere games toch ook?

Dan krijg je iets hogere serverload maar /care... als het voor een betere hitreg zorgt moet je dat maar gewoon accepteren.
Gewoon even verhogen naar 60 kan in de huidige engine niet. Met de hoeveelheid werk die ze er nu ingestoken hebben, hadden ze volgens mij ook de engine opnieuw op kunnen bouwen.
Beiden was niet simpel geweest.
Juist aangezien ze met hun 'creatieve' oplossingen de tickrate binnen een kleiner gebied wel hoger kunnen maken, lijkt het erop dat ze proberen een soort van compromis te sluiten tussen lage server load en goede hitreg. Ik vind dat onzin. Als ze de tickrate hoger kunnen maken binnen een klein gebied om een speler heen, kunnen ze dat ook echt wel voor de hele map tegelijk. Het lijkt er echter op dat ze het niet willen.
Volgens mij is het zo dat in het kleine gebied om de gebruiker heen juist de tickrate van 30 is en daarbuiten nog steeds 10.
Waarom ze niet gewoon simpelweg alles op 30 zetten... No idea...
Ze wilden het ook implementeren voor de vorige generatie consoles en die zijn daar erg beperkt in meen ik. Wil je het fijne er over weten moet je echt in de video's duiken van Battle(non)sense. Ik meen 1 van de 1e die over de tickrate gaat.
Bovenstaand filmpje zegt Chris dat het naar de nieuwe consoles en pc komt (vanaf 11:10). Hij zegt all platforms maar noemt wel specifiek "last gen consoles", dus ik neem aan die ouwe meuk niet.
Ik denk dat ze zoals ook te zien is in dat filmpje, dat ze de serverload zo laag mogelijk willen hebben, maar misschien dat er dan wel een update aankomt naar 40-50-60 Hz. Zeker omdat de oude consoles dit niet krijgen. Fingers crossed...
Blijven hopen is het ding denk ik.
De verbetering van 10 naar 30 was al een hele grote verbetering.

Trouwens... *sigh*
[Image: xPptdW3.png]