Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier!
Nieuwe PC draait inmiddels dus straks oude PC als streaming rig indelen. Daarna eindelijk weer eens streamen!
Ik zag je gisteren naar voren komen in Steam inderdaad: "Rice speelt nu 3Dmark demo" Puh2 

Was het een goede score en wat heb je nu staan als nieuwe rig?
Inmiddels heb ik jullie helemaal bijgepraat over mijn nieuwe PC op TS maar ik heb vandaag iets nieuws ontdekt.

Eigenlijk is het best wel een vervelend iets. Zoals jullie weten heb ik een 144hz monitor. Maar het viel mij ineens op dat als ik mijn screen clone aan zette op HDMI (dat is nodig om de beelden naar de capture cards te sturen om te kunnen streamen en opnemen), dat mijn monitor toen wel op 144hz stond, als ik de muis beweeg voelt dat ook als 144hz aan, maar als ik een venster ging verschuiven dan zag ik dikke tearing en stotterende beelden.

Ik heb hier inmiddels wel een 'fix' voor bedacht (tussen aanhalingstekens want het is niet echt een fix maar het verhelpt het wel wat). Het probleem is namelijk dat als je iets gaat clonen en je main monitor is 144hz dan moet je dus beelden op 144hz weergeven terwijl de capture card (HDMI) slechts 60hz aan kan. Dat is schijnbaar een probleem.

Ik heb toen mijn monitor op 120hz gezet, dat is precies 2x60hz. Hiermee was het probleem eigenlijk verholpen. Ik moet nog uitzoeken hoe dit precies allemaal werkt.

Ik zou nu dus eigenlijk er voor willen zorgen dat ik mijn scherm niet meer hoef te clonen, maar dat ik gewoon op mijn DVI-D een splitterkastje kan zetten die het signaal als 144hz op 1 kanaal heeft en op het andere kanaal 60hz HDMI of zo. Maar ik ben bang dat er niet een dergelijk apparaatje is.

Een DVI-D splitter gaat niet werken (zeker niet een oversterkte) want als je 144hz uit stuurt over je DVI-D poort, dan moeten beide schermen (of capture cards) 144hz ondersteunen. Er moet dus een apparaat zijn die verschillende refreshrates ondersteund.

Ik denk helaas dat iets dergelijks niet bestaat en dat ik het op mijn manier hierboven het beste heb opgelost. 

Ik zal deze post later nog even nalezen en verbeteren eventueel qua tekst. Even snel uit de losse pols getikt om het te onthouden en te delen met de rest.
Hmmm, dat is wel vervelend inderdaad zeg! En capturecards die wél 144Hz doen, zijn er niet of onbetaalbaar duur zeker?
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Ik heb ze nog niet gezien en als ze er zijn dan onbetaalbaar denk ik ja
(21-12-2015, 18:07)Rice Wrote: Eigenlijk is het best wel een vervelend iets. Zoals jullie weten heb ik een 144hz monitor. Maar het viel mij ineens op dat als ik mijn screen clone aan zette op HDMI (dat is nodig om de beelden naar de capture cards te sturen om te kunnen streamen en opnemen), dat mijn monitor toen wel op 144hz stond, als ik de muis beweeg voelt dat ook als 144hz aan, maar als ik een venster ging verschuiven dan zag ik dikke tearing en stotterende beelden.

Ik heb hier inmiddels wel een 'fix' voor bedacht (tussen aanhalingstekens want het is niet echt een fix maar het verhelpt het wel wat). Het probleem is namelijk dat als je iets gaat clonen en je main monitor is 144hz dan moet je dus beelden op 144hz weergeven terwijl de capture card (HDMI) slechts 60hz aan kan. Dat is schijnbaar een probleem.

Tja, logisch op zich. De GPU rendert op 144 Hz en je capture card refresht op 60 Hz. Net als bij een monitor krijg je dan tearing.

Eigenlijk zou je dan V-Sync moeten hebben naar één van je twee outputs (namelijk je capture card), wat in de praktijk ook zal zorgen voor een effectieve framerate van 120 Hz (bij double buffering). Eigenlijk dus ongeveer hetzelfde als je huidige workaround Wink

Ben wel benieuwd, als je je monitor op 120 Hz zet, heb je dan totaal geen tearing meer op je capture card? En gebruik je dan V-sync of niet?
Interessante Reddit:

https://m.reddit.com/r/Twitch/comments/3...rd_hdmi_i/
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Die thread is leuk als je 1400 dollar hebt om zo'n capture card te kopen die 144hz aan kan. Voor de rest staat er niet echt iets nuttigs in eigenlijk. Die shit met het fullscreen renderen van je game capture heb ik ook al eens geprobeerd back in the days. Je denkt dan dat dat geen impact heeft op je CPU/GPU maar niets is minder waar. Behoorlijke impact heeft het en het is echt een hele smerige workaround die meer nadelen heeft dan voordelen. Ik raad het absoluut niet aan. Hoe ik dat destijds gedaan heb is Dxtory kopen en dan laten lopen zonder te recorden. Je kunt van die output van Dxtory in VLC selecteren en dan heb je beeld. Je kunt dit dan fullscreen op je tweede monitor zetten (wat je capture card dan is) 

Ik gebruik eigenlijk nooit Vsync omdat dat input lag geeft. Neem de tearing al jaren voor lief als het maar niet TE erg gaat worden hehe. Ik merk op mijn stream en opnames tot nu toe nog niet echt tearing of zo!
(08-02-2016, 13:40)Rice Wrote: Ik gebruik eigenlijk nooit Vsync omdat dat input lag geeft. Neem de tearing al jaren voor lief als het maar niet TE erg gaat worden hehe. Ik merk op mijn stream en opnames tot nu toe nog niet echt tearing of zo!

Same here. Het verschilt overigens wel per game hoe goed de V-Sync-implementatie is: bij sommige games merk ik er niets van (qua input lag) en in andere games juist heel erg. Meestal laat ik het inderdaad uit, tenzij de tearing me heel veel opvalt en V-Sync me niet merkbaar veel input lag geeft.
(08-02-2016, 13:40)Rice Wrote: Die thread is leuk als je 1400 dollar hebt om zo'n capture card te kopen die 144hz aan kan. Voor de rest staat er niet echt iets nuttigs in eigenlijk. Die shit met het fullscreen renderen van je game capture heb ik ook al eens geprobeerd back in the days. Je denkt dan dat dat geen impact heeft op je CPU/GPU maar niets is minder waar. Behoorlijke impact heeft het en het is echt een hele smerige workaround die meer nadelen heeft dan voordelen. Ik raad het absoluut niet aan. Hoe ik dat destijds gedaan heb is Dxtory kopen en dan laten lopen zonder te recorden. Je kunt van die output van Dxtory in VLC selecteren en dan heb je beeld. Je kunt dit dan fullscreen op je tweede monitor zetten (wat je capture card dan is) 

Ik gebruik eigenlijk nooit Vsync omdat dat input lag geeft. Neem de tearing al jaren voor lief als het maar niet TE erg gaat worden hehe. Ik merk op mijn stream en opnames tot nu toe nog niet echt tearing of zo!

Meer donaties scoren dus! Bierstream, anyone? Shiny
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top