Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier!
Voordeel is wel (met TS2015) dat je maar een beperkt beeld hebt wat gestreamed wordt, aangezien de cockpit redelijk static is.
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Precies, dat bedoel ik. Alhoewel ik ook met andere views buiten de cabine gespeeld heb, al zij het kort.

Maar daarom ben ik ook benieuwd hoe een stream van een FPS presteert met dezelfde opties. Dus 1080p, best quality en 3 Mbit upload.
Ik zou zelf geen copyrighted muziek streamen. Hier wil je gewoon geen gezeik mee krijgen. Het mag gewoon niet. Er is van Twitch een Spotify playlist met muziek die je wel mag streamen.

Je wilt gewoon de makers van de muziek en de labels niet tegen het verkeerde been aan trappen. Dat anderen het wél doen betekend niet dat het ook mag. Het kan maar zo zijn dat de labels kwaad willen en je een factuur sturen voor de platen die je gedraaid hebt. In de praktijk gebeurt dit niet zo snel, maar je zal maar het haasje zijn. Zo heb ik een keer onbedoeld gezeik gehad met advocaten om een foto. Dit is precies hetzelfde. 
Heb trouwens leuk vraagje; zin om eens te streamen naar UStream? Die heeft minder beperkingen dan Twitch qua bandbreedte e.d. Smile Ben wel is benieuwd hoe dat gaat.
Gisteren heb ik al even gestreamed, maar met Project CARS op maximale grafische settings en streamen naar UStream leverd weinig bruikbaars op, veel haperingen en zo.
Gelukkig vanavond mijn i7, ben benieuwd hoe het dan gaat.
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Nou, Rijstmeneer, de spullen zijn dan ein-de-lijk binnen. Alles werkt. Vanavond of zo eens kijken wat er te fixen is voor streaming? Smile
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

https://tweakers.net/nieuws/103645/googl...s-aan.html

Concurrentie voor Twitch?
Zou niet verkeerd zijn. Als ze betere kwaliteit bieden kan het zeker wat worden Smile
Youtube heeft veel meer servers dus ze kunnen in potentie betere connectie bieden richting de kijker. Ik denk wel dat dit iets kan worden, maar zelfs al zouden de beelden beter bij de kijker komen, dan nog is het wel lastig om Twitch van de #1 positie te stoten.

Deze concurrentie is vooral goed voor Twitch, zodat ze niet meer alleen heerser zijn en hopelijk doet ze dat in zien dat ze hun server capaciteit moeten aanpassen en iig zorgen dat de streams gewoon vanuit NL komen hier. En niet eerst naar Amsterdam en dan door naar San Fran en dna weer naar NL. Dat is het eerste dat ze z.s.m. moeten fixen.
Heey Rice!

Ik zit hier al een tijdje mee te kloten. Streamde eerst altijd met een bitrate van 3500 in het engels maar veel amerikanen konden niet mee kijken. Ik heb me bitrate toen verlaagd naar 2500 aangezien dit aanbevolen werd op verschillende forums. Inmiddels ben ik overgestapt naar Nederlands streamen en vroeg me af of ik me bitrate kan verhogen? Aangezien de gemiddelde nederlander toch wel een betere internet verbinding heeft..

Wil graag 720p met 60fps gaan streamen aangezien ik toch veel shooters speel, maar 2500 is hiervoor te weinig.

Alvast bedankt!

twitch.tv/kabe88nl
Het ligt er aan of je partnered bent met Twitch of niet. Of hoeveel kijkers je hebt. Als je bij het starten van de stream maar 5 kijkers hebt, dan is een bitrate van 3500 veel te hoog. Het probleem ligt namelijk in het feit dat als je OBS goed ingesteld hebt, je naar Amsterdam streamt. Je beelden worden naar de servers in Amsterdam verzonden. Vervolgens gaan de beelden van Amsterdam naar Twitch in San Francisco. De kijkers die vervolgens op je stream zitten krijgen dan vervolgens de beelden voorgeschoteld uit San Francisco, dus als jij op 3500 kbps streamt, dan moet de kijker ook 3500 kbps uit San Francisco kunnen halen. Lukt dat niet, dan krijgt men ook hier buffering.

Ik weet dat bovenstaand verhaal uiterst onlogisch klinkt. Dat is het ook. Maar dat is (helaas) wel hoe het werkt als je nog niet partnerd bent of als je weinig viewers hebt. Dat is ook de reden waarom mensen altijd zeggen als je buffers hebt moet je even op F5 drukken. Stel een kijker komt je stream binnen en heeft dan buffers. Op dat moment kijken er 5 mensen. Maar na 30 minuten streamen heb je al 40 kijkers. Dan heeft die gene die er het eerst bij was waarschijnlijk nog steeds buffers en komt de stream nog uit Amerika. Omdat je dan 40 kijkers hebt is het waarschijnlijk dat Twitch je dan al overschakelt naar Amsterdam. Als de kijker die problemen heeft dan op F5 drukt, dan komt de stream op dat moment waarschijnlijk niet meer uit San Francisco maar uit Amsterdam. 

Twitch kijkt namelijk naar hoeveel kijkers je hebt en zet je op een bepaald moment over naar Amsterdam, als de capaciteit van de servers in AMsterdam dat toelaten.

Stel er is een groot evenement op ESL met Counterstrike of zo. Of er zijn grote Starcraft evenementen bezig. Dan is de kans groter dat je meer viewers moet trekken om uiteindelijk je stream uit Amsterdam te krijgen terwijl op rustigere dagen je misschien met 10 kijkers je stream al uit Amsterdam kunt laten komen. Als je partner bent dan transcode Twitch je stream automatisch, en dan komen de beelden direct uit Amsterdam. Maar dat bereik je niet zo 1 2 3. Dan moet je echt veel kijkers hebben, tenzij je ZOOOOOOOO enorm goed bent dat Twitch je al snel op merkt (dit meestal doordat je kanaal veel kijkers trekt in een korte periode) en je al sneller partner kan worden.

Hoop dat het verhaal zo een beetje duidelijk is. 

Ik speel zelf ook voornamelijk shooters. Het beste is 2500 kbps bitrate voor 720p en 60 fps, maar ik weet idd dat dit er dan niet altijd even mooi uit ziet. Ik zit zelf nu op 3000 volgens mij. Twitch heeft ook extra capaciteit gekregen dacht ik dus kan zijn dat het nu op 3000 gewoon stukken beter gaat.

Wat je ook kunt doen is op Youtube gaan streamen. Daar kun je nog hogere bitrates dan 3500 en volgens mij gaat dat gewoon goed. Ik zal dat binnenkort eens gaan proberen!
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top