Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier!
Ik zit ook op tweakfiber, 100mbit, en kan ook van bepaalde streamers gewoon simpelweg niets kijken.
buffer 2 the max.
Ja bijzonder vervelend (en raar) dat Twitch non-partnered streamers gewoon vanuit San Francisco serveert, terwijl de kijkers bijvoorbeeld gewoon vanuit Europa aan het kijken zijn. Waarom dan niet naar een server die dichterbij zit sturen? Amsterdam, Frankfurt zitten ze geloof ik ook al... Maar zou kunnen dat die servers alleen Transcoded streams toestaan.

Het is wel zo dat als ik bijvoorbeeld meer dan 50 tot 60 kijkers heb tegelijkertijd, terwijl ik géén partnered streamer ben, ik ook de 'quality' button krijg. Twitch transcode dan je stream, zodat de kijker kan kiezen in welke kwaliteit de stream zijn kant op komt. Het zou goed kunnen dat Twitch de stream dan wel vanuit Amsterdam serveert. Er is wel een mogelijkheid om dit te testen, en dat is door van die programmaatjes op je stream los te laten die er voor zorgen dat via allemaal proxies de stream een aantal keer geopend wordt. Alleen vraag me af of men je daar niet voor gaat bannen. 

EDIT:

Wat ik hierboven schreef en hoopte is dus niet zo volgens dit stukje tekst:

http://www.reddit.com/r/Twitch/comments/...e_lagging/
Compiz, ja, als je het zo leest is het inderdaad gek ja. Ik kan vanavond eens proberen om via een andere Twitch server te streamen. Via Frankfurt of zo. Kijken of die dan een andere lokatie pikt? Djeez je moet wat he haha!
Als ik via Frankfurt stream (net even een paar minuten geprobeerd) dan heb ik exact hetzelfde. De boel komt dan alsnog vanuit San Francisco helaas. Maakt dus niet veel uit. Ik google weer even verder. *zucht*
Rice die link wat je stuurde speelde hij netjes af Oranje 
In het begin hangt het een paar seconde en erna speelt alles vloeiend af.
Ja klopt in dat filmpje zit inderdaad een momentje dat hij even hangt, net voor de juan deag zeg maar. Dat klopt, daar heb ik ook last van. Maar dat ligt niet aan je verbinding. Dat is denk ik gebeurd tijdens het streamen, dus no biggie! Smile

Thanks allemaal voor jullie hulp en reacties! Echt top. Ik heb de stream nu op 2500 kbps draaien. Chaos, Osiris en ik vonden dat toch de beste bitrate. Qua kwaliteit zit je dan prima, dikke prima, en het scheelt heel erg ten opzichte van 3500, wat wel vaak buffert. Zodra ik ooit een keer wat meer kijkers krijg kan de bitrate verder omhoog. Maar dat zal nog wel even duren. Voor nu maar zorgen dat de mensen gewoon zonder te veel problemen kunnen kijken. Een buffertje hier of daar voorkom je toch nooit...
Even een kleine update:

Zat net even de stream van Sharyl te kijken. Zij heeft nu op dit moment ongeveer 100 kijkers, en zij is ook géén partner van Twitch. Toch komt haar video nu van de servers in Amsterdam, dus er is nog hoop! Ik ben benieuwd hoeveel viewers je precies moet hebben. Gek genoeg heeft ze géén 'quality' button op dit moment. Dat zou bij 50 tot 60 kijkers moeten komen. Misschien is de bitrate op het moment te laag (ze zit op wifi dus soms slechts 600 kbps).

Dus je hoeft niet persee partner te zijn om op de servers van Amsterdam te komen. Je moet gewoon genoeg kijkers hebben en dan zou het moeten werken. Werk aan de winkel dus voor iedereen die vanaf Amsterdam wil streamen om meer kijkers te krijgen Smile
Bij twitch stond ook dat je aan je isp moest vragen of je directe link naar de server kon krijgen oid, zodat je betere connectie had?
Ben nu ook beetje aant kijken voor streamen met mijn nieuwe internetz.
Waar stond zoiets dan Profaker? Klinkt heel onwaarschijnlijk, maar ben wel benieuwd!
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top