Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier!
http://help.twitch.tv/customer/portal/ar...0p-unicorn hier staat een en ander hierover
(19-01-2015, 19:46)Compizfox Wrote:
(19-01-2015, 18:33)bvk Wrote: Om ruimte op de SSD te besparen had ik overigens de opnames naar mijn WD Green verplaatst, ze van daar af bekijken kun je dus wel vergeten met een rate van 400 MB/s... 

Ik raad je aan om als je videos wilt bewaren, die gewoon te encoden naar h264 (met Handbrake bijvoorbeeld, wat een GUI voor x264 is) en compressed op te slaan.

Lagarith is eigenlijk alleen nuttig voor capturen en bewerken, voor storage is het veel te groot Wink

Ik ben gisteren mat Handbrake aan de slag gegaan en het resultaat is verrassend. Een opname van 17 GB werd in 7 minuten geconverteerd naar een bestand van 431 Mb... Lol

Dat maakt het uploaden naar YouTube wel wat eenvoudiger natuurlijk, ik weet alleen niet of ik wel tevreden ben met het resultaat. Ik denk dat ik de game maar eens terug ga zetten naar 1080p, kijken of dat wat soepelere beelden oplevert en/of ik de graphics wat hoger kan zetten.

Opstarten en vertrek van dezelfde TGV trein:

https://www.youtube.com/watch?v=JaioaibepRc
Hey mensen, ik zit nog een beetje in dubio , zou ik mijn oude pc die nu gezelligheid op de tv presenteert als htpc, kunnen in zetten als extra  steaming/ capture pc via een avermedia live gamer card? Zodat ik de game zelf op max kan blijven spelen.

de specs zijn:
E6750 dual core (kan op ong 3,5ghz draaien)
4gb ram
nu nog 5450 kaartje, maar wellicht een iets betere kaart binnenkort.
gigabyte p35 ds3R. Raid0 is mogelijk en sata 300 aansluitingen aanwezig.
genoeg hdds.

ik zie dat de meeste streamers een dikke 4770k pc hebben om zeker te zijn dat ze full hd kunnen streamen maar ik stream toch niet op hoger dan 720p.
Dual core is veel te zwak. Je wilt echt wel een fatsoenlijke quadcore hebben. Dus zelfs een oude quadcore is niet voldoende. Je wilt voor transcoden zo'n hoog mogelijke clock hebben ook. Dus overclocken zorgt er voor dat het nog wat beter gaat allemaal. Transcoden moet je gewoon een fatsoenlijke CPU voor hebben omdat de oudere CPU's die data throughput die je nodig bent gewoon niet aan kunnen.

Als je 720p streamt op 30 fps zou je het kunnen proberen... Maar zou er niet te veel van verwachten eerlijk gezegd.
Je zou x264 op de 'fastest'-preset kunnen draaien. Ik heb geen idee of dat voldoende zou zijn (nooit gebruikt). Maar dan krijg je uiteraard belabberde compressie-efficiency (dus relatief hoge bitrate voor de kwaliteit die je krijgt)
Ik werk nu nog met mijn gamepc om te streamen, zit een 2500k in met boost op 4,5ghz, dat werkt nog redelijk goed voor slow tot medium gameplay zoals rts en dayz, H1Z1 the forest, maar bf4 etc gaat niet lukken. het is geen ramp als het niet de beste kwaliteit is, tegen de tijd dat ik de huidige gamepc de cpu + mobo vervang gaat die natuurlijk door als streamepc Smile

Ik wacht dan wel met aanschaf van die gamer live kaart en zet het geld gewoon opzij voor de nieuwe generatie van intel dit jaar.
Sowieso altijd op veryfast preset draaien voor streamen. Je ziet namelijk op die lage bitrates toch geen verschil met de andere presets terwijl die wel heeeeeel erg veel meer CPU power vragen. Er is absoluut geen enkele noodzakelijkheid om trager te gaan met streaming naar internet.
Weet je toevallig ook hoe het zit met muziek bij een stream? Ik weet dat Twitch actief erop zoekt en filtert, maar in hoeverre is zoiets in de praktijk haalbaar?
Het lijkt me ergens namelijk wel gaaf om WinAMP (bijvoorbeeld) te draaien terwijl ik een potje game. Al zal er dan geen dubstyle in komen, ik hou niet van die muziek, dus heb het ook niet echt. Clown

EDIT:
Heb wat gevonden op Twitch zelf: http://help.twitch.tv/customer/portal/qu...-in-stream misschien maar niet doen dus. Frown
Nog meer leesvoer hierover: http://help.twitch.tv/customer/portal/ar...-music-faq
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Je kunt gewoon tijdens je live stream muziek laten horen dit doe ik zelf ook en meerdere grote streamers doen dit ook.

Alleen je VOD's kunnen gedeeltelijk gemute worden als het copyright materiaal bevat.

Dus gewoon doen.
Ik heb gisteren voor het eerst via Steam gestreamed met TS2015 met Chaos en lampie als kijkers. Nu is dat geen online game en ook geen hele rappe beelden, dus ik ben wel benieuwd hoe het met een online shooter zou gaan.

Heeft er bijvoorbeeld al eens iemand met CS Go gestreamed en hoe ging dat? Voor de gebruikers en kijkers werkt de Steam optie toch wel erg gemakkelijk, minder gedoe dan met Twitch als ik het zo zie.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top