Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pCARS
Tja, ik krijg de .mp4 extensie via Handbrake. Geen idee welke codec er dan gebruikt wordt...

Maar het output filmpje van een nieuw opgenomen rondje staat nu op de FTP server. Speelt bij mij dus ook al matig (hick-ups) af...
Ja, ik heb hem ondertussen binnen. Hij is ook opgenomen in 30 fps, was dat opzettelijk?

Ik ben hem nu voor je aan het encoden. Zometeen ga ik hem even (unlisted) uploaden naar YouTube, kijken wat er gebeurt.

EDIT: 4.78 GB Lagarith --> 153 MB h264. Ik heb hem geupload naar YouTube, nu even wachten tot hij verwerkt is.

EDIT: Kijk eens:

https://www.youtube.com/watch?v=IuO5xAIPwGI

Nog steeds niet supersmooth (want 30 fps ipv 60 fps), maar in elk geval een stuk beter dan 15 fps Puh2
Resampling is iets dat je in je videobewerkingsprogramma moet instellen, niet in de game...

Maar zoals het filmpje nu is issie prima volgens mij ja! Niks mis mee... 
Dit komt inderdaad een stuk vloeiender over, thanks! Alleen helaas ook met een mindere beeldkwaliteit vergeleken met het origineel. De Blur is weg, maar ook de scherpte en detail lijkt het.

Vreemd dat die Motion Blur ingame niet stoort en opvalt maar in de opnames zo duidelijk zichtbaar is.

Ik laat Dxtory nu inderdaad opnemen met 1080p@30 FPS, ik zal de volgende opname doen op 60 FPS. Dacht dat je dat alleen beter kon selecteren als je minimaal ook 60 FPS haalt in game?
(25-05-2015, 17:34)bvk Wrote: Dit komt inderdaad een stuk vloeiender over, thanks! Alleen helaas ook met een mindere beeldkwaliteit vergeleken met het origineel. De Blur is weg, maar ook de scherpte en detail lijkt het.
Huh, dit volg ik niet. Blur is het tegenovergestelde van scherpte/detail, dus als dit minder blurry is, zit er meer detail in toch?

Ik heb de drie filmpjes even vergeleken (Lagarith, h264 en resultaat op YouTube) en het resultaat op YouTube heeft inderdaad meer compressieartifacts dan het filmpje in h264. Dit is helaas niet te voorkomen: jouw filmpje heeft vanwege de vele details en snelle bewegingen nou eenmaal een hoge bitrate nodig. Ik heb bij het encoden een RF van 22 gebruikt, en dat resulteert voor jouw filmpje in een gemiddelde bitrate van 13,1 Mb/s.

YouTube vindt zo'n hoge bitrate echter niet leuk en gaat het dus nog een keer comprimeren. Dit is iets waar ik zelf ook altijd last van heb maar er is helaas niets aan te doen, behalve overstappen naar een ander videohostingsite die dat niet doet. Vimeo doet dat bijvoorbeeld dan weer niet en daardoor kun je op Vimeo video's in veel hogere kwaliteit hosten, maar om een voor mij onbekende reden zijn gameplayvideo's niet toegestaan op Vimeo (en bovendien is het niet gratis).

Ik heb het filmpje in h264 weer even geupload naar je FTP zodat je het kunt vergelijken.
Quote:Vreemd dat die Motion Blur ingame niet stoort en opvalt maar in de opnames zo duidelijk zichtbaar is.

Ik laat Dxtory nu inderdaad opnemen met 1080p@30 FPS, ik zal de volgende opname doen op 60 FPS. Dacht dat je dat alleen beter kon selecteren als je minimaal ook 60 FPS haalt in game?
Dat heb je goed. Maar je zei toch dat het "hartstikke soepel" liep? Puh2 In mijn ogen is < 60 fps sowieso al niet soepel.
Ik bedoel Blur in de snelle momenten (op topsnelheid) en wat weg is in de langzame bochten. En waar je op dat moment dus veel detail ziet. Zo komt het op mij over tenminste. Ik mis dus zowel de blur op snelheid en de details in de bochten zeg maar.

Quote:Ik heb het filmpje in h264 weer even geupload naar je FTP zodat je het kunt vergelijken.


LOL, heb net hetzelfde gedaan met mijn omgezette bestand Puh2  En een map aangemaakt daarvoor: /Video/Dxtory/Converted.


Maar inderdaad lijkt Youtube een hoop te comprimeren, jammer. Want ook mijn eigen nieuwe upload (van hetzelfde bestand) verliest gewoon een hoop aan kwaliteit:

https://www.youtube.com/watch?v=zo0clWhcXYY
(25-05-2015, 18:40)bvk Wrote: Ik bedoel Blur in de snelle momenten (op topsnelheid) en wat weg is in de langzame bochten. En waar je op dat moment dus veel detail ziet. Zo komt het op mij over tenminste. Ik mis dus zowel de blur op snelheid en de details in de bochten zeg maar.
Ah ik snap het al, je bedoelt motion blur.

Quote:
Quote:Ik heb het filmpje in h264 weer even geupload naar je FTP zodat je het kunt vergelijken.

LOL, heb net hetzelfde gedaan met mijn omgezette bestand Puh2  En een map aangemaakt daarvoor: /Video/Dxtory/Converted.


Maar inderdaad lijkt Youtube een hoop te comprimeren, jammer. Want ook mijn eigen nieuwe upload (van hetzelfde bestand) verliest gewoon een hoop aan kwaliteit:


https://www.youtube.com/watch?v=zo0clWhc...e=youtu.be
Ja, klopt. Daar is helaas niks aan te doen, dat is nou eenmaal YouTube.
Wel kan je tegenwoordig encoden naar 60fps, dat maakt wel een behoorlijk verschil.
Hey Bvk op het circuit van Monaco, volgen jullie de formule 1 route  Puh2
(26-05-2015, 04:23)Fonta Wrote: Wel kan je tegenwoordig encoden naar 60fps, dat maakt wel een behoorlijk verschil.

Ik wil bij een volgende opname Dxtory inderdaad op 60 FPS laten opnemen ook al haal ik dat niet constant. Hopelijk gaat de komende nieuwe AMD driver de gemiddelde FPS wat opkrikken. 

Of bedoel je met 30 FPS opnemen en dan Handbrake laten omzetten naar 60?
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top