Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BuG Assetto Corsa servers!
Met dedicated bedoelen we hier een dedicated server, zoals ik huur bij i3D en naar ik begrijp heeft Jo ook ergens een server in een datacenter hangen. 

Maar hoeveel AC servers willen jullie hebben jongens, zijn die 6 instances die Dacuu heeft opgezet op de "dedicated" niet genoeg? Daar kunnen er best nog wel wat bij namelijk.
Ik heb hier dus een dedicated server draaien aan een 500mbit lijn. Het lijkt mij gewoon leuk om er mee te experimenteren en te kijken wat er allemaal mogelijk is. Ik zie dat het heel simpel op te zetten is. Ik ga het onder linux laten draaien overigens, mooie uitdaging!
Als in http://nl.wikipedia.org/wiki/Dedicated_server ?

Of host je gewoon thuis dan? Maar maakt niet uit, het is natuurlijk altijd leuk om te kijken of je het draaiend krijgt onder Wine[img]images/smileys/wink.gif[/img]

 
Ik weet wel wat een dedicated server is hoor. Dat is oa onderdeel van mijn werk. Een dedicated server zie ik als een machine die als hoofd taak heeft dingen te serven. Zoals een webserver, ftp, mail server, noem maar op. Nou zo'n machine heb ik hier draaien en daar wil ik eens mee experimenteren met Assetto Corsa. Kijken of dat inderdaad op Wine draait.

Gezien hij aan een 500mbit synchroon glaslijntje hangt moet dat dikke vette prima zijn om gebruik van te maken. 

Plus het is wel leuk denk ik om een server te hebben waarbij ik de touwtjes inhanden heb. Ik hoop dat enkele van mijn IRL vrienden binnenkort ook eens Assetto Corsa zullen gaan oppakken. Ze zijn fanatiek racers en kunnen écht wel een potje sturen. Als ik dan een servertje kan inrichten met een track en een paar wagens die zij tof vinden om te proberen dan is dat straks mogelijk Smile Wellicht cool als ze dan ook weer eens op BuG TS komen racen. Als ze dat nog willen (waren niet zo gecharmeerd van het vele gekanker op de TS).
Wauw wat baas dat er gewoon een Linux variant is! Ga er zeker van de week nog even mee bezig en bedankt voor de tip!
BuG #10 - Blackwood GP server online!

Ik ben er zojuist in geslaagd om BuG #10 online te gooien. Deze draait op een 500mbit lijn op mijn Linux server. Wel via een VirtualBox. Want de Linux versie van de server werkt niet meer met de nieuwe versie van Assetto. Ik ben benieuwd hoe dit gaat draaien!

Blackwood GP - Oldskool LFS track nu voor Assetto Corsa. Download hem hier:

Dit is een server met de Blackwood GP track. Dit is een track waar ik persoonlijk heel erg blij mee ben dat deze voor Assetto is gereleased. Je kunt de track hier downloaden:

http://www.racedepartment.com/downloads/blackwood.2639/

Download het bestand. Je kunt vervolgens de map 'blackwood' in de volgende directory gooien:
Code:
c:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks


Serverconfiguratie - gaat nog hier en daar aangepast worden met 'free join'

De server configuratie ga ik nog aanpassen, maar voor nu, zoek even op BuG #10 en kijk of je kunt joinen. (Moet je wel de track hebben, maar die link ik morgen even!)

Ik wil hier een free join server van maken om het oude LFS gevoel terug te krijgen.

 

 
Damn gozert, nog zo lang bezig geweest?
Nice dat het gelukt is!
Yep het heeft even geduurd. Als ik ergens mee bezig ga en het lukt niet kan ik er vaak in blijven hangen Smile
Goede eigenschap, gewoon doorzetten[img]images/smileys/yes.gif[/img]

Maar is het misschien handig om de te gebruiken servernummers vast te leggen om duplicaten te voorkomen?

Dus bijvoorbeeld op de Dedicated #1-10, bij Joschaap van #11-20 en bij Rice van #21-30 ofzo? Lijkt het ook of BuG heel veel servers heeft...[img]images/smileys/wink.gif[/img]

Of iemand een ander idee?
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top