Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarom kan een getal niet met 0 beginnen?
Leg uit waarom een getal niet met 0 kan beginnen.

Mijn zusje kwam met deze vraag op de proppen. Ik zelf had er geen antwoord op want afaik 0.5 is ook een getal. Dus.. kom maar met jullie antwoorden.

Heb het daadwerkelijk gegoogled Lol , maar er kwam niks relevants te voorschijn..
Omdat 0 niks is?
Hoeveel is 0 (of null) dan?

Een typische vraag voor een blondje als je het mij vraagt... Clown
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Nul zelf is trouwens al op zichzelf een cijfer.
Een getal kan volgens mij niet met een nul beginnen.
Volgens mij 1 of andere afspraak die ooit gemaakt is omdat nul niets is?
Ik snap dat 0... 0 is. Maar zoals ik al zei is afaik 0.5 een getal. En dat begint toch echt met 0..
En je weet zelf ook wel waarom de notatie met de , of . is? Confused
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Nee, vertel Eek
Volgens Wikipedia is 0 gewoon een getal uit de natuurlijke getallenreeks.
Natuurlijk kan een getal met 0 beginnen, alleen die 0 is compleet nietszeggend en vrijwel altijd overbodig. In plaats van 0.5 kan je ook .5 schrijven, die nul voegt niks toe want door die punt (of komma, verschilt per land) weet je al dat het om een getal achter de komma gaat.
Echter zijn er genoeg situaties waar getallen gebruikt worden waarbij de 0 wel daadwerkelijk wat toevoegt aangezien het getal in die situatie niet een hoeveelheid uitdrukt maar iets anders vertegenwoordigt.
Topic mag gesloten worden. Het hoofdstuk ging blijkbaar alleen over hele getallen.
(10-08-2013, 06:33)Tsurany Wrote: Natuurlijk kan een getal met 0 beginnen, alleen die 0 is compleet nietszeggend en vrijwel altijd overbodig.
Dus dan klopt dit wel.

Tevens dank ik u voor alle hulp omtrent deze 'lastige' kwestie.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top