Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier!
Het probleem ligt totaal niet aan mijn kant. Ik heb alle hardware en tevens de verbinding om op 1080p60 te kunnen streamen. Het probleem is dat ik bijvoorbeeld geen Twitch partner ben.

Om het simpel uit te leggen, ik stream nu op 1080p met 30 fps. Dat neemt 3500 kb per seconde aan upload in beslag. Je moet rekening houden met dat er mensen zijn die zelfs dat al niet goed kunnen bekijken omdat hun internet verbinding te gaar is. Het gaat dan laggen. Daarnaast mag je als non twitch partner niet over de 3500 kb per sec heen gaan anders gaan ze je verbannen omdat ze jou dan zien als Denial of Service. 

Ik heb in het verleden wel eens op 8500 kb per sec zitten streamen. 1080p30 ziet er dan haarscherp uit. Werkte perfect. Maar omdat je nog geen twitch partner bent mag dit dus niet, en heb je ook geen kwaliteitsoptie bij je stream. Men kan dus niet kiezen of men op mobile, 480p, 720p of 1080p of source wilt bekijken (source is dus zoals jij het ook direct uitstuurt, hoogst mogelijke kwaliteit dus).

Bij Twitch is het namelijk zo dat ze NIETS met je stream doen. Alles wat jij naar Twitch streamt komt ook op die manier naar de kijker toe. Dus als ik 3500 kb per sec upload, moet de kijker 3500 kb per sec kunnen downloaden. Dat veranderd als je WEL Twitch partner bent. Ze gaan dan je stream transcoden. Dus stel ik upload dan met 8500 kb, dan krijg ik een optie bij mijn stream zodat mensen die kijken de kwaliteit kunnen aanpassen aan hun download vermogen. Stel ze kiezen dan voor 720p dan zullen ze een stream krijgen van 2500 kb per sec (ik noem maar wat).

720p60 FPS neemt inderdaad behoorlijk wat resources in beslag. Zeker qua CPU. Aangezien die alles moet gaan encoden in H.264. Gelukkig doe ik dit op een aparte machine naast mijn gaming rig. Dat is een i7 4700HQ. Die kan dit prima handelen. 720p met 60 fps streamen wordt ook heel erg afgeraden om dat op jezelfde systeem te doen als waar je op gamet. Natuurlijk zou je het via shadowplay kunnen doen, dat geeft minder load op je CPU (bijna niks) maar de encoder van shadowplay is behoorlijk crap als het aan komt op realtime streamen naar een dienst als Twitch. De kwaliteit van beeld kan simpel weg niet op tegen een CPU die op H.264 staat te stampen Smile

Ik kies trouwens voor 720p 60 FPS omdat ik gelimiteerd ben aan 3500 kb sec. 1080p met 30 fps is soms al niet echt nice op 3500 kb sec (kan soms blurry worden bij snelle beelden), dus ik moet wat doen om te compenseren. 60FPS is het dubbele aan frames. Ik laat dan gewoon mijn 1080p game downscalen naar 720p, en dan met 60fps moet dit een super ervaring zijn om naar te kijken.

Messages In This Thread
RE: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier! - by Rice - 03-12-2014, 20:56
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top