Trouwens, mochten er nog plannen zijn voor een balancer: ik ben voor, maar het hangt er wel vanaf hoe hij geïmplementeerd wordt.
Een balancer die mensen tijdens een ronde switcht (of zelfs killt!) vind ik zelf erg vervelend. Een balancer die na afloop van een ronde de teams door elkaar husselt vind ik echter prima. Het zou dan wel mooi zijn als hij de squads intact probeert te houden, anders gaan mensen toch wel weer proberen terug te switchen om bij hun maten in het team / squad te komen.
Een balancer die squads intact houdt is ook een mooi compromis voor het "team stacking"-probleem dat soms gebeurt als er een hoop BuG-spelers op een server spelen. Als er 16 spelers uit één team de BuG-tag dragen snap ik dat het een probleem is, maar als er minder dan 6 BuG-spelers op een server zitten vind ik niet dat die zich zouden moeten verdelen over de twee teams. Een balancer die squads intact houdt speelt hier mooi op in: de 5 BuG-spelers kunnen dan bij elkaar in de squad en die squad blijft intact.
Zitten er meerdere BuG-spelers op de server dan zullen die zich verdelen over meerdere squads, die dan wel intact blijven maar eventueel verdeeld worden over de twee teams. Zitten er dus 10 BuG-spelers op de server, dan zal de balancer de twee squads kunnen verdelen over de twee teams.
Een balancer die mensen tijdens een ronde switcht (of zelfs killt!) vind ik zelf erg vervelend. Een balancer die na afloop van een ronde de teams door elkaar husselt vind ik echter prima. Het zou dan wel mooi zijn als hij de squads intact probeert te houden, anders gaan mensen toch wel weer proberen terug te switchen om bij hun maten in het team / squad te komen.
Een balancer die squads intact houdt is ook een mooi compromis voor het "team stacking"-probleem dat soms gebeurt als er een hoop BuG-spelers op een server spelen. Als er 16 spelers uit één team de BuG-tag dragen snap ik dat het een probleem is, maar als er minder dan 6 BuG-spelers op een server zitten vind ik niet dat die zich zouden moeten verdelen over de twee teams. Een balancer die squads intact houdt speelt hier mooi op in: de 5 BuG-spelers kunnen dan bij elkaar in de squad en die squad blijft intact.
Zitten er meerdere BuG-spelers op de server dan zullen die zich verdelen over meerdere squads, die dan wel intact blijven maar eventueel verdeeld worden over de twee teams. Zitten er dus 10 BuG-spelers op de server, dan zal de balancer de twee squads kunnen verdelen over de twee teams.