Poll: Vast of variabel?
You do not have permission to vote in this poll.
Elke optie 50 cent duurder
36.36%
4 36.36%
Afhankelijk van de optie die je kiest de extra fee bepalen.
63.64%
7 63.64%
Total 11 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
STEMMEN! Vaste of variabele fee
Beste BuG members!

Binnenkort kan je bij het doneren kiezen om de donatie over te maken via iDeal!
Hier zitten echter, net zoals bij PayPal wel kosten aan verbonden.
Nu kunnen we 2 dingen doen, of we verhogen de prijs van elke optie met 50 cent, of we maken de
fee afhankelijk van de optie die je kiest.

Wat zouden jullie willen?
Hoe gaat de optie 'afhankelijk van de optie die je kiest' eruit zien dan?
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Ik zal een en ander even toelichten. De afgelopen jaren konden de mensen die voor onder andere de Battlefield servers wilden doneren dat doen door een storting op mijn bankrekening, of via Paypal. Omslachtig, tijdrovend en niet "fool proof" zeg maar. Ik heb dan ook al vaak gehoord: "hey bvk, heb je mijn betaling al binnen?" En dan moest ik weer mijn bankrekening of Paypal checken...


Nu een paar jaar later hebben we dit eindelijk eens met een shop weten te regelen waardoor het allemaal instant en automatisch gaat en gebruikersgemak oplevert. Hetzij via Paypal, hetzij via iDEAL gaat het nu dus wat simpeler en sneller, daar zijn echer wel kosten aan verbonden. Paypal is iets goedkoper dan iDEAL, maar dat hangt ook weer van het besteedde bedrag af, bij wijze 40 om 60 cent.

En daarom dus de keuze, doen we in het algemeen de donatiebijdrage (met dus een gemiddelde 50 cent) wat omhoog, of doen we per betaalmethode een aparte fee erbij. Voor de duidelijkheid, we maken hier uiteraard geen enkele winst op, het zijn puur de kosten die nodig zijn voor dit nieuwe systeem.
Ik denk voor de mensen die doneren dat 50-60 cent weinig uitmaakt lijkt mij?
Alleen is mijn vraag bij de volgende donatie kan ik gewoon storten op jou rekening BVK want die staat er bij mij automatisch in voor het gemak?
Het gaat mij erom dat als je alle opties 50 cent duurder maakt, je als je meerdere opties kiest niet alleen 50 cent omhoog gaat, maar aantal opties x 50 cent.

Dan zou er een vaste fee van 50 cent moeten komen, onafhankelijk van welke optie die je kiest.

@CptChaos:
De optie afhankelijk van de optie die je kiest ziet er dan uit dat als je kiest voor paypal, je een bepaald fee bepaald, bij paypal is dit variabel aan het bedrag dat je doneert en bij het kiezen voor ideal is het dan een vaste fee.
(06-10-2014, 23:23)Duckiee-Duck Wrote: Ik denk voor de mensen die doneren dat 50-60 cent weinig uitmaakt lijkt mij?
Alleen is mijn vraag bij de volgende donatie kan ik gewoon storten op jou rekening BVK want die staat er bij mij automatisch in voor het gemak?

Dat is juist minder gemak (extra handeling) ten opzichte van iDEAL, daarnaast wordt het daarna niet automatisch verwerkt. Wat nu juist de hele insteek is van dit verhaal...

Quote:Dan zou er een vaste fee van 50 cent moeten komen, onafhankelijk van welke optie die je kiest.


Dat is inderdaad wel het beste, eens kijken hoe we dat voor elkaar krijgen.
Is het niet het meest transparant als je de exacte kosten per bedrag per betaal methode door berekent?

Verder ben ik voor. Top!
(08-10-2014, 17:57)yrew Wrote: Is het niet het meest transparant als je de exacte kosten per bedrag per betaal methode door berekent?

Verder ben ik voor. Top!

Dat zou inderdaad het eerlijkste zijn, maar is nogal lastig te realiseren. Een normale webshop neemt deze kosten voor eigen rekening en belast deze niet door naar de klanten, maar dit is geen normale shop natuurlijk omdat het uitsluitend donaties betreft.

En daar houdt de gebruikte software (in dit geval WooCommerce) geen rekening mee en is er dus geen optie voor aanwezig. Wat weer zelf programmeren betekent als het überhaupt al technisch mogelijk is.

Zorgen dat er bij elke bestelling 50 cent bijkomt is al lastig genoeg heb ik begrepen, laat staan een variabel bedrag berekenen...
Hoezo lastig te realiseren?


Vanmiddag een plugin erbij gezet waarmee dit heel simpel kan.

[Image: QvRMKcj.png]
De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Weer wat geleerd.... Wink
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top