Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[PC] Star Citizen
Ik heb ook een scheepje gekocht inclusief alpha en beta acces blablabla.
Een origin 325i. Net wat dikker dan de goedkoopste pledge met acces.
Het wordt waarschijnlijk net zo uitgebreid als Eve online, alleen de gameplay zal anders zijn. Ik weet niet wie van jullie starlancer en Freelancer heeft gespeeld, maar daar lag heel veel nadruk op de directe besturing. Je bent echt die gast in de cockpit die stuurt. Aangezien de game ervaring voor Chris Roberts belangrijk is zal dit ook zo gaan werken in Star Citizen (of hoe het nu uiteindelijk gaat heten). Eve online werkt wat dat betreft naar mijn idee veel anders en indirecter.
Ik ben benieuwd.

Om vast in de stemming te komen ben ik begonnen met X3: Terran Conflict, wat een single-player space sim is. (Ik had de X3-serie nog liggen van een Steam-sale)
Maar ik weet niet of dat wel wat is. Ongelooflijk steile learning curve en het is geen fuck aan, in het begin tenminste... Het zou leuker moeten worden als je het langer speelt, betere schepen hebt en het spel meer doorkrijgt, maar ik weet niet of het iets voor me is.
Iemand die dit spel heeft gespeeld?
(10-07-2013, 21:47)Compizfox Wrote: Ik ben benieuwd.

Om vast in de stemming te komen ben ik begonnen met X3: Terran Conflict, wat een single-player space sim is. (Ik had de X3-serie nog liggen van een Steam-sale)
Maar ik weet niet of dat wel wat is. Ongelooflijk steile learning curve en het is geen fuck aan, in het begin tenminste... Het zou leuker moeten worden als je het langer speelt, betere schepen hebt en het spel meer doorkrijgt, maar ik weet niet of het iets voor me is.
Iemand die dit spel heeft gespeeld?
Neuj, misschien moet je even wat youtube filmpjes kijken over dat spel, misschien dat dan het een en ander wat duidelijker wordt. Heeft mij bij KSP (wat een heeeeeeeel andere spacesim is) ook veel geholpen.
Mja. X3 vind ik zelf ook niet zo super. Had op een gegeven moment zoveel geld dat ik niet wist wat ik er mee aanmoest XD. Maar qua combat vond ik het meh. Ging altijd dood door rockets :p
(10-07-2013, 21:44)Wellemse Wrote: Het wordt waarschijnlijk net zo uitgebreid als Eve online, alleen de gameplay zal anders zijn.
Qua player-driven content zal vooral de opzet heel anders zijn lijkt het. EVE draait toch vooral om de players zelf. De complete markt is player-driven, politiek gaat allemaal om players en qua lawmaking ben je eigenlijk ook vooral af van players. Wat ik nu mee krijg van Star Citizen is dat de AI UEE toch wel veel invloed gaat hebben. Pak je zo'n massive schip? Prima, maar de AI zal dan wel op zoek naar je gaan. Zelfde geld ook voor pirates en dergelijke.

Qua combat draait EVE vooral om theorycrafting. De juiste skills leren, op zoek naar de ideale wapens voor je schip en verder gewoon tactisch een gevecht aan gaan. Bij Star Citizen zal dat veel minder om de verschillende layouts gaan en massive fleets en veel meer om gewoon goed vliegen. Vraag me alleen wel af hoe de economie nou in elkaar gaat zitten. De reden dat die economie van EVE zo tof is omdat er zo gigantisch veel items zijn die je ook daadwerkelijk nodig hebt voor je gevechten... Voor opbouw van schepen, het maken van wapens en munitie, you name it. Het is ook gewoon dat iedereen constant in aanraking komt met die economie daardoor en het zo dynamisch is. Persoonlijk denk ik toch dat het een hele tijd gaat duren voordat Star Citizen die kant op gaat (Als het überhaupt al ooit gebeurd)
En een TS Update.

(11-07-2013, 00:46)Adanteh Wrote:
(10-07-2013, 21:44)Wellemse Wrote: Het wordt waarschijnlijk net zo uitgebreid als Eve online, alleen de gameplay zal anders zijn.
Qua player-driven content zal vooral de opzet heel anders zijn lijkt het. EVE draait toch vooral om de players zelf. De complete markt is player-driven, politiek gaat allemaal om players en qua lawmaking ben je eigenlijk ook vooral af van players. Wat ik nu mee krijg van Star Citizen is dat de AI UEE toch wel veel invloed gaat hebben. Pak je zo'n massive schip? Prima, maar de AI zal dan wel op zoek naar je gaan. Zelfde geld ook voor pirates en dergelijke.

Qua combat draait EVE vooral om theorycrafting. De juiste skills leren, op zoek naar de ideale wapens voor je schip en verder gewoon tactisch een gevecht aan gaan. Bij Star Citizen zal dat veel minder om de verschillende layouts gaan en massive fleets en veel meer om gewoon goed vliegen. Vraag me alleen wel af hoe de economie nou in elkaar gaat zitten. De reden dat die economie van EVE zo tof is omdat er zo gigantisch veel items zijn die je ook daadwerkelijk nodig hebt voor je gevechten... Voor opbouw van schepen, het maken van wapens en munitie, you name it. Het is ook gewoon dat iedereen constant in aanraking komt met die economie daardoor en het zo dynamisch is. Persoonlijk denk ik toch dat het een hele tijd gaat duren voordat Star Citizen die kant op gaat (Als het überhaupt al ooit gebeurd)
In de TS staat ergens een linkje waarin uitgelegd wordt hoe de economie in elkaar zit. Yes Al een tijdje trouwens.
Dat zou erg simpel kunnen zijn. Kan je bijvoorbeeld ook gewoon alle missiles opkopen en die fabrieken allemaal uitschakelen om er een monopolie over te krijgen? Of blijft de AI altijd voor genoeg supply zorgen om het toch een beetje in de hand te houden? Hoeveel resources heb je er voor nodig (En hoe belangrijk gaat minen dus ook zijn) en hoe werken de market orders precies? Zijn er ook dingen die puur en alleen door players worden gemaakt en worden complete schepen ook gebouwd / guns / wat dan ook door players, waardoor die kost ook nogal op en neer kan gaan.

Overigens moest ik denken aan Artemis door een thread op reddit gister. Zelf nooit gespeeld, maar als je ziet dat je in grotere schepen ook andere crew nodig hebt als de pilot vraag ik me af hoe uitgebreid die taken worden. Als 'gunner' zijn puur betekent dat je af en toe moet schieten lijkt dat me weinig interessant. Als het constant bezig zijn met van alles en nog wat is, is het een heel ander verhaal. Dan beetje geld bij elkaar sprokkelen om bijvoorbeeld een constellation te halen (Gewoon in-game. Niet pledgen) en daar met wat man in spelen lijkt me toch wel mooi.
De Hangar module is uit!

https://robertsspaceindustries.com/hangar-module
Ondertussen al beetje in rondgekeken. Als je motion blur uitzet ziet het er al best goed uit. Ben er opzich wel positief door verrast.

Edit: Zal FP ook maar weer eens bijwerken.
En hoe zet je die motion blur uit dan? Ik ergerde me er ook aan, maar kon geen optie vinden om het uit te zetten.

Ik ben nou wel jaloers trouwens op de mensen die de Origin 300i hebben... Vergeleken daarmee stelt de Aurora LX niet zo veel voor Puh2
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top