Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier!
Het probleem ligt totaal niet aan mijn kant. Ik heb alle hardware en tevens de verbinding om op 1080p60 te kunnen streamen. Het probleem is dat ik bijvoorbeeld geen Twitch partner ben.

Om het simpel uit te leggen, ik stream nu op 1080p met 30 fps. Dat neemt 3500 kb per seconde aan upload in beslag. Je moet rekening houden met dat er mensen zijn die zelfs dat al niet goed kunnen bekijken omdat hun internet verbinding te gaar is. Het gaat dan laggen. Daarnaast mag je als non twitch partner niet over de 3500 kb per sec heen gaan anders gaan ze je verbannen omdat ze jou dan zien als Denial of Service. 

Ik heb in het verleden wel eens op 8500 kb per sec zitten streamen. 1080p30 ziet er dan haarscherp uit. Werkte perfect. Maar omdat je nog geen twitch partner bent mag dit dus niet, en heb je ook geen kwaliteitsoptie bij je stream. Men kan dus niet kiezen of men op mobile, 480p, 720p of 1080p of source wilt bekijken (source is dus zoals jij het ook direct uitstuurt, hoogst mogelijke kwaliteit dus).

Bij Twitch is het namelijk zo dat ze NIETS met je stream doen. Alles wat jij naar Twitch streamt komt ook op die manier naar de kijker toe. Dus als ik 3500 kb per sec upload, moet de kijker 3500 kb per sec kunnen downloaden. Dat veranderd als je WEL Twitch partner bent. Ze gaan dan je stream transcoden. Dus stel ik upload dan met 8500 kb, dan krijg ik een optie bij mijn stream zodat mensen die kijken de kwaliteit kunnen aanpassen aan hun download vermogen. Stel ze kiezen dan voor 720p dan zullen ze een stream krijgen van 2500 kb per sec (ik noem maar wat).

720p60 FPS neemt inderdaad behoorlijk wat resources in beslag. Zeker qua CPU. Aangezien die alles moet gaan encoden in H.264. Gelukkig doe ik dit op een aparte machine naast mijn gaming rig. Dat is een i7 4700HQ. Die kan dit prima handelen. 720p met 60 fps streamen wordt ook heel erg afgeraden om dat op jezelfde systeem te doen als waar je op gamet. Natuurlijk zou je het via shadowplay kunnen doen, dat geeft minder load op je CPU (bijna niks) maar de encoder van shadowplay is behoorlijk crap als het aan komt op realtime streamen naar een dienst als Twitch. De kwaliteit van beeld kan simpel weg niet op tegen een CPU die op H.264 staat te stampen Smile

Ik kies trouwens voor 720p 60 FPS omdat ik gelimiteerd ben aan 3500 kb sec. 1080p met 30 fps is soms al niet echt nice op 3500 kb sec (kan soms blurry worden bij snelle beelden), dus ik moet wat doen om te compenseren. 60FPS is het dubbele aan frames. Ik laat dan gewoon mijn 1080p game downscalen naar 720p, en dan met 60fps moet dit een super ervaring zijn om naar te kijken.
Vandaag de nieuwe capturecard binnen, gelijk even een test gedaan op 60FPS:

https://www.youtube.com/watch?v=1sFiT3efYpM

Je moet wel even checken of hij wel op 720p60 HD staat. Hier werkt het perfect! Bij jullie ook smooth beeld? Dat is overigens met een bitrate van 3500, dus dat is exact de kwaliteit die je kunt verwachten bij de komende streams. Graag hoor ik jullie commentaar Smile Geluid is misschien wel een beetje aan de zachte kant? Maar dat kan ik tijdens een stream bijsturen met de mixer.

1080p60 kan ook, maar dat killed mijn CPU behoorlijk. Moet eens kijken of ik daar ooit nog wat aan kan tweaken en doen om dat goed te krijgen. Volgens specs zou deze CPU het wel aan moeten kunnen.

Overigens werkt 60FPS alleen in Chrome volgens mij.
Ziet er goed uit, kerel! Biggrin
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Ook prima hier gozer. Pompom
Dat ziet er inderdaad behoorlijk smooth uit
Thanks voor de reacties! Wat er gebeurt is het volgende:

Ik game natuurlijk gewoon op 1080p en al deze beelden worden gewoon gedownscaled naar 720p. Dit laat ik doen met Lanczos. Dit geeft de beste beeld kwaliteit mogelijk. Je hebt dus uit eindelijk gewoon 1080p dat verkleind is, waardoor je alsnog gewoon alles op die manier ziet.

Gister nog even een stukje Destiny zitten streamen. Deze game haalt de 60 FPS helaas niet, maar kon wel even zien of alles nu goed werkte. Zie nog wat vertraging op de webcam zitten maar dat hoop ik binnenkort op te lossen. Ik wacht namelijk nog op een HDMI splitter. Deze moet mijn HDMI signaal dupliceren naar 2. Ééntje gaat dus dan naar de capture card en de andere gaat gewoon naar mijn monitor. Voor de PC heb ik dit niet nodig (want game via DVI-D) maar voor de PS4 heb ik wel een extra HDMI nodig.

Als deze splitter binnen is kan ik alles af maken en kunnen we weer los Smile Binnenkort even BF4 op de PC streamen denk ik! 
Fix voor Twitch buffering!

Ik hoorde vandaag weer veel mensen klagen over het bufferen van bepaalde streams op Twitch. Ik ben eens gaan zoeken op het internet en daar kom je een boel onzin tegen. Dit is echter eentje waarbij ik best wel eens denk dat het zou kunnen helpen. Het schijnt dat bepaalde servers namelijk je bandbreedte throttlen. Check het hier:

https://www.youtube.com/watch?v=3MSY_hK2D54

Waar het om gaat is dat je twee regels in je firewall instelt, die twee ip-ranges blockt. Het schijnt dat dit werkt, en niet alleen voor waar die knakker die dit filmpje gemaakt heeft vandaan komt.

Mensen die problemen hebben met bufferen op Twitch, zouden jullie dit eens willen proberen en daarna naar mijn (of een andere) stream willen kijken om te checken of het werkt?

Ik heb persoonlijk bijna nooit last van buffers op twitch. Tuurlijk kan het eens voorkomen dat het buffert, maar over het algemeen gaat het hier altijd goed. Ik ben benieuwd! 

Gister trouwens ook een 60 FPS stream test gedaan met CoD: AW. Deze kun je hier terug zien:

http://www.twitch.tv/rice_nl/b/601505606

Wat denken jullie van de kwaliteit?
Ik gebruikte altijd (naar redelijke tevredenheid) MSI Afterburner maar sinds kort neemt die (zomaar uit het niets) geen geluid meer op terwijl de instellingen gewoon goed staan.

Daarnaast crashen de 4.0 en 4.1 versies bij mij vanzelf binnen een paar minuten na het starten van het programma, dus ik zit noodgedwongen nog op Afterburner 3.0.1.

Kan iemand mij een gelijkwaardig (gratis) programma aanraden waarbij ik m'n eigen (VfW) codecs zoals Lagarith kan gebruiken? Ik heb al even gekeken naar de video-opnamefunctie van Raptr (wat ik toch al gebruik) maar die kan dat dus niet.

Ik heb ook even gekeken naar DXtory maar dat is helaas betaald.
Ik heb zelf geen last van bufferen maar toch deze 2 regels eens ingesteld om te kijken was het doet.
Paar testen gedaan en alles lijkt te blijven werken.

Heb jij deze ook getest?

Ik heb deze instellingen in OBS:
Encoding:
X.264
CBR en CBR padding aan.
Bitrate: 3500

Video:
Resolutieverlaging: 1.5 (1280*720)
Filter: Lanczos
FPS: 60

Geavanceerd:
X264 CPU preset: Faster
Encoding profiel: main
CFR gebruiken: aan

Waar ik wel eens last van heb is dat OBS crashed. Dit heb ik al vanaf het begin en dan altijd na ongeveer een uurtje.
Geen idee hoe dit komt. Crash report geeft ook geen duidelijkheid.
Dan zou ik dus alleen XO Communications hoeven te blocken. Op YouTube heb ik nergens last van namelijk, alleen met Twitch, al is dat wel even geleden.

Ik heb nog wel een vraag voor jou, Rice: Is er een manier om de stream automatisch bij te laten werken met welke game je speelt?
Anders moet ik elke keer handmatig aangeven welke game ik speel en dat maakt het wel een beetje irritant.
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top