Benelux United Gaming | Community

Full Version: Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Had afgelopen "bier"stream ook even stukje gekeken via Ipad maar had af en toe ook last van het bufferen. Heb dit wel vaker met streamers die nog geen partner zijn.
Kan natuurlijk ook liggen dat mijn wifi dit niet zo goed trekt.

Ik kwam dit nog tegen in het twitch support center: http://help.twitch.tv/customer/portal/ar...r-software.

Recommended bitrate for 1080p: 3000-3500
Recommended bitrate for 720p: 1800-2500
Recommended bitrate for 480p: 900-1200
Recommended bitrate for 360p: 600-800
Recommended bitrate for 240p: Up to 500

Zelf heb ik het op 3000 gezet en dan blijft het keurig onder de 3500.

Gebruiken jullie nu ook allemaal OBS om te streamen of een ader programma zoals Xsplit
Ik heb Xsplit en OBS gebruikt en gebruik nu gewoon OBS. 

Ik ben er achter gekomen dat de CBR padding in OBS de bitrate nog al eens hoger gooit dan 3500, als je hem daar op laat cappen. Dat is opzich logisch. Als je CBR padding dan uit zet, blijft hij er wel netjes onder, maar dit wil je eigenlijk helemaal niet. Het beste is dan dus inderdaad kijken naar wat je bitrate doet als je CBR aan hebt, en dan vervolgens de bitrate kleine beetjes aanpassen zodat hij vervolgens niet meer over de 3500 heen schiet. Ik heb het nu zo voor elkaar dat hij eigenlijk altijd onder de 3500 blijft, er net tegen aan. Dat zou prima moeten zijn. De beeld kwaliteit is prima. Hoewel ik liever een hogere bitrate had gebruikt, maar ja dat gaat nu eenmaal niet.

De reden dat mensen die wel partner zijn van Twitch wél een hogere bitrate kunnen instellen is omdat zij het quality knopje unlocked hebben. Dus kijkers kunnen dan zelf de stream van kwaliteit aanpassen, zodat als ze buffer problemen hebben ze de kwaliteit wat lager kunnen zetten. Dat is ideaal en ik hoop dat ik het ooit nog eens mag unlocken Smile

Voor streamen op de ipad, dat zou trouwens prima moeten werken, mits je ook echt 3500 kbps kunt downloaden, anders krijg je inderdaad buffers. In mijn geval zal het inderdaad kunnen omdat mijn stream af en toe over de 3500 heen gaat. Dat is nu verholpen. Dus als je binnenkort nog eens wilt testen zou dat heel fijn zijn Smile ik hoor jullie wel!
Ik heb volgens mij dit weekend gekeken met paar andere BuG'ers naar je stream Rice, als je online speelt heb ik geen probleem met afspelen maar je gecapturde videos laden bij mij niet in of bufferen constant.
Thx voor het melden Duckie! Ja dat is echt iets aan de kant van Twitch, maar kan óók zeker iets te maken hebben met de settings die ik gebruik. Twitch gooit namelijk de beelden 1 op 1 over. Dus als ik in mijn beelden over die 3500 kbps héén ga, dan kunnen mensen tijdens het kijken last hebben maar ook zeker bij de beelden die opgeslagen worden.

Vanavond ga ik denk ik even wat streamen om te kijken hoe het met de nieuwe settings zal zijn! 
Nou ik heb inmiddels gister wat respons gehad van de mensen al hier op de stream. Heel veel bedankt daar voor en voor het checken natuurlijk! Top! Jullie helpen mij om meer kennis op te doen over Twitch en waarom de dingen zo zijn zoals ze op dit moment zijn. Ook goed natuurlijk voor de mensen hier die ook graag willen streamen en ook tegen problemen op lopen.

Voor veel mensen is het nu al stukken beter. Ik stream nu slechts op 2500 kbps, ipv de reguliere 3500 kbps. Veel lager gaan heeft denk ik niet veel zin, gezien de kwaliteit dan wel erg belabberd gaat worden. 

OsirisNLD in de chat gister heeft aan kunnen tonen dat de data uit San Francisco komt en ik heb dit net ook nog even gecheckt met een filmpje dat je bijvoorbeeld terug kijkt op mijn Channel. Duckie gaf namelijk aan dat die bufferen. Dat kan dus kloppen; ook deze filmpjes komen uit San Francisco kwam ik net achter. 

Dit is dan ook direct het probleem; de ene hostingprovider heeft schijnbaar wat meer moeite ermee om constant 2500 kbps uit San Fran weg te trekken. Ik heb bijvoorbeeld nooit buffers als ik mijn filmpjes terug kijk. We kunnen dus stellen dat de mensen die last hebben van buffers af en toe, die provider op dat moment net niet een stabiele 2500kbps uit het uiterste puntje van de VS kan trekken.

Voor nu laat ik de stream gewoon op 2500 kbps staan omdat ik gister toch wel veel mensen positief heb gehoord hierover. Ik zou nog kunnen kijken of ik het verder kan verlagen naar 2200 kbps ofzo, maar ik weet niet of de kwaliteit dan heel erg achteruit gaat. In iedergeval hebben we weer wat geleerd!

Wel raar dat je zelf dus eerst upload naar Amsterdam, daarna gaan je beelden dus door naar Amerika (uiterste puntje nog wel) en als je dus nog geen Twitch partner bent krijgen de kijkers de beelden dus niet uit Amsterdam terug, maar uit San Francisco. 

De komende periode zal ik wel even uitzoeken of er misschien toch nog een fix voor is op een of andere manier. Of dat ik contact opneem met Twitch om te vragen hoe dit precies zit. Want jammer is het natuurlijk wel. Ik denk dat voor iedereen de problemen zouden zijn opgelost als de beelden gewoon rechtstreeks uit Amsterdam kwamen ipv uit de VS.
Hier mensen met het zelfde probleem:

http://help.twitch.tv/customer/portal/qu...in-servers

Twitch knijpt het niet, je provider kan simpelweg geen constante 2500 kbps (of 3500 kbps als ik dat instelt) leveren uit San Francisco. Dat is het probleem. Ik heb er nooit echt last van, maar er zijn dus heel veel mensen waarbij het niet echt werkt. Als je een speedtest doet dan zul je soms wel zien dat je makkelijk meer snelheid uit San Francisco kunt trekken, maar met videobeelden moet je echt sowieso constant die data kunnen ophalen op bijvoorbeeld 2500 kbps anders krijg je een buffer op een gegeven moment. 

Ooit komen we wel achter de fix jongens! 
Dit is trouwens wat diegene gedaan heeft die nu dus wel gewoon kan kijken via andere servers:

Quote:Eventually I just blocked 192.16.65.0/24 in my firewall. Streams load a bit slower since he has trouble selecting streaming servers when not getting a response from 192.16.65.0/24. Sometimes a few refreshes is required, but at least its possible to watch again.
Da's ook vreemd, toch? Het lijkt me sowieso gek dat je in Nederland geen stabiele verbinding met een bandbreedte van 3,5 Mb/s kunt opzetten naar Amerika, maar dat er dan nog zoveel verschil zit tussen providers lijkt me nog gekker. Welke provider je ook hebt, het gaat allemaal over dezelfde submarine cable naar Amerika lijkt me?
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14