Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ark survival evolved server
Thumbs Up 
hallo ik ben coolereks ik wil een server van ark survival evolved 
ik moet weten onder dit bericht hoeveel mensen op die server willen komen 
bug wil u er ook naar kijken of jullie een server kunnen maken voor heel bug die wil joine 
ik ken al 3 mensen die willen komen  Hup  het zal leuk zijn om er een leuke server van te maken  Puh2 Yes Yes Yes Yes Yes  zeg ja voor ark
Ik heb toevallig al even gekeken over het hoe en wat qua opzetten van een server voor de game. Dit kan gewoon middels de SteamCMD client*, we kunnen dus op de dedicated een server opzetten. Als er voldoende animo is, kunnen we dus een eigen server opzetten en zien hoe dat gaat.
Gaat dat niet zo heel denderend goed, slaat het aan, of wat dan ook, kunnen we altijd nog kijken of het dan wellicht verstandiger is om een server te huren. In de informatie die ik vond, is de ARK dedicated server namelijk best een RAM vreter.

* Bron: http://ark.gamepedia.com/Dedicated_Server_Setup
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Gisteren even over gehad op TS met mede admin @Lampuhkap  en Gameserver admins @CptChaosNL en @bvkmaar bij geen donaties gaan we er ook niet meteen tijd en moeite en serverspace in steken.

Als @coolereks wil doneren (50 eurocent per maand) en zijn drie vrienden ook, dan kunnen we de Arc server opzetten.

P.S. op de aanschafprijs van 29,99 mag die 50 cent per maand ook niet zo'n probleem zijn ...
(13-05-2017, 11:43)coolereks Wrote: hallo ik ben coolereks ik wil een server van ark survival evolved 
ik moet weten onder dit bericht hoeveel mensen op die server willen komen 
bug wil u er ook naar kijken of jullie een server kunnen maken voor heel bug die wil joine 
ik ken al 3 mensen die willen komen  Hup  het zal leuk zijn om er een leuke server van te maken  Puh2 Yes Yes Yes Yes Yes  zeg ja voor ark

Ja ik wil ook
I would also like to be apart of the server with coolerecks and Own3r. We would like to play together. I think it will be fun.
Ik heb vanavond een ARK server opgezet. Als het goed is, is hij zichtbaar als "BuG-Community.com - ARK: Survival Evolved Server".
Om handmatig te joinen zijn dit de gegevens van de server: 31.204.150.98 : 7777 (maar dan zonder de spaties er tussen!

De anti cheat gaat in elk geval NIET uit. Ook gebruiken we een externe ban lijst, waar wij als BuG zijnde GEEN invloed op hebben.
Mocht iemand niet kunnen spelen, omdat diegene op die lijst staat; jammer dan. De lijst in kwestie is http://playark.com/banlist.txt.
Zover ik kan zien, is playark.com de officiële website en is de lijst dus ook een officiële lijst.

Voor het moment heb ik een speler limiet ingesteld van 20 spelers, mocht meer ruimte nodig zijn, laat het weten in dit topic.
Ik zal dan kijken of het qua resources mogelijk is, standaard stond het op 70, maar ik weet niet hoe meer spelers uitpakt qua performance.
Aangezien jullie met zijn drietjes gaan spelen, zover ik begrepen heb, zijn 20 plekken voor spelers meer dan voldoende, lijkt me.
Ook heb ik een idle timeout ingesteld. Dit is een timer, die bijhoudt hoe lang een speler niets doet. Als dat 1800 seconden (30 minuten) is gepasseerd, dan wordt die speler gekicked van de server en kan hij als het goed is, gewoon weer opnieuw verbinden.

Elke nacht om 00:00 wordt er een backup gemaakt en om 01:00 wordt er gecontroleerd op updates, daarna herstart de server.
Hiervoor komen automatisch om de zoveel tijd berichten voorbij in de chat. De backup-cycle is 15 dagen. We kunnen dus (maximaal) 15 dagen terug met de backups!


De backup functie is uitgeschakeld, omdat een en ander nog niet goed ingesteld is. Echter krijg ik momenteel de tools voor het maken van de backups ook nog niet werkend. Ik ga hier pas verder tijd in steken als de server blijft, tot die tijd zal dit moeten wachten.

Mocht een en ander niet goed staan qua instellingen, laat het even weten via dit topic, dan kunnen we kijken of we dat kunnen aanpassen of toevoegen of whatever.
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Goed werk man! Ik denk dat de heren je wel dankbaar mogen zijn voor deze snelle setup Smile

En als jullie op of aanmerkingen hebben, laat het dan inderdaad even via dit topic weten. We gaan het nu een tijdje (maandje of zo) aankijken, tot die tijd zijn er geen donaties nodig. Als de server en het spel goed bevallen gaan we donaties en verder beheer instellen, bevalt het niet en en loopt het niet?

Dan is de server zo weer down..... Wink
Om een en ander te vergemakkelijken qua stats, heb ik de server even toegevoegd aan GameTracker:

http://www.gametracker.com/server_info/3...0.98:7777/
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Top!

Nu maar even afwachten of de heren er ook daadwerkelijk op gaan spelen en wat de bevindingen zijn. Als dat positief uitpakt kan dit topic naar de reguliere games kanalen verhuisd worden en hebben we er een nieuwe game bij op BuG.
is het mogelijk om de stats per level iets om hoog te doen. {het xp en taming haversting breading hatching al dat soord dingen allemaal op 10 te doen } 

en is het mogelijk om mods te downloaden  wand dan zouw het fijn zijn om de mods 
classic flyers
structures plus
reusable plus
kibel tabel
resource stacks
egg n poop collector / incubator
 
er in te komen ?

ps bedankt voor de server en we vinden dit heel fijn  Hup Hup Hup Hup Hup  Pompom Pompom Pompom Pompom Razz Puh2 Puh2 Puh2 Lol Lol Lol Lol Lol
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top