Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote BBQ (en andere bak en schroeisels) topic
We hadden het er al over op de meeting, maar ik maak hem dan maar eens aan, het BBQ topic! Het is nu al vrij laat maar ik zal binnenkort deze eerste post even aanvullen met voor mij toffe BBQ links en ook filmpjes naar toffe recepten. Ook zal ik voor de mensen die minder weten van BBQ'en een beetje vertellen wat je zoals kunt gebruiken en wat handig is. Ik denk dat dit ook wel leuk is voor de mensen bij wie de interesse voor BBQ'en gewekt is na de meeting (zeker na het proeven van de pulled pork).

BBQ kenners voor zover ik weet bij BuG bekend:

- Gert-Jan Oss
- Anubis
- Corné
- JoSchaap
- En ik, Rice natuurlijk.

Ben benieuwd of er nog meer leden bij BuG zijn die geïnteresseerd zijn in BBQ'en. De mensen die ik noem daar weet ik ook van dat ze weten wat BBQ'en is, en dan doelen we niet op het standaard worstje, speklapje hamburgertje en spiesje cremeren, maar echt culinair bezig zijn met vuur en rook. Dus pure beheersing van het vuur om een mooi product te garen. Producten met een lange garing, eventueel lekker smoken. Schroom trouwens ook niet om gewoon een foto in het topic te gooien van wat je gemaakt hebt op de BBQ, het mag van nu zijn maar ook zeker van eerder. Binnenkort de edit van dit topic en dan zal ik ook eens kijken of ik wat foto's van mijn BBQ gear kan posten Smile
Ik ben benieuwd!
* Fonta likes meat!
Ik hou ook wel van een beetje bbq'en. Vooral rundvlees eigenlijk of lam. Ribeye en de laatste tijd Picanha. Ribeye gaat in 1 stuk en dan de revearsed sear methode. De picanha wil ik ook nog weleens tot steaks snijden en ze met een eigen rub dicht schroeien. 


Heb dit jaar een weber go anywhere gekocht voor op het balkon en dat is echt een heel fijn bqq-tje. Ja kan er tot 700 gram nog perfect indirect op grillen. Groter wordt wat lastiger denk ik.

Als ik er over nadenk hou ik gewoon van vlees klaar maken. Of dat nu een bbq een pan of een oven is Smile
Welke thermometer gebruiken jullie? Ik heb er 1 nodig Smile
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top