Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pCARS
Geld over? Clown
Nee, altijd tekort Hypocrite

Alleen wil Pcars niet starten, andere games wel:

[Image: error%20pcars.PNG]

War nou weer... Frown 
Vaag, bovenstaande wordt dus veroorzaakt door Dxtory blijkbaar, als die gestart is en ik het spel start krijg ik deze melding. Of dat pcars opgehouden is met werken...

Maar... Het spel wil zonder dxtory actief dus wel gewoon starten en heb ik voor het meten van de FPS maar even de Steam tool geactiveerd. Met een schone Windows installatie, de nieuwe SSD én de AMD 15.5 drivers zit ik nu constant boven de 60 FPS! En dan heb ik AA nog steeds aanstaan op MSAA.

Dit uiteraard op Monaco wat ik maar even als referentie circuit aanhoud, maar ook op Monza ging het prima met nóg hogere framerates Smile
Dan moet je er voor zorgen dat je Dxtory update en even kijken in de patchnotes of hij al een fix voor pCars heeft gemaakt in een van die versies. Dxtory hooked namelijk in die game maar als je Dxtory ouder is en het spel nog niet ondersteund heb je dus kans dat het niet werkt. Dat is hier dus het geval.
Ik heb een work-around gevonden door eerst Pcars op te starten en daarna via alt-tab Dxtory, dan is er geen probleem meer. Ik gebruik trouwens de laatste versie al, 2.0.129.

Maar laten we we het ook weer eens over de game hebben, ik ben nu lekker op Monza bezig:

https://www.youtube.com/watch?v=66mkDCWIu78

Op dit circuit is het echt goed zoeken naar balans en snelheid, beoogde top op 340 KM/u en toch de bochten goed doorkomen. Ik ben nog even aan het zoeken zoals je wellicht begrijpt... Wink
Wel even je settings op metric zetten, voor mensen denken dat je de helft van je beoogde snelheid haalt... Clown
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Als je de nieuwste al hebt dan moet je even wachten en de site van dxtory in de gaten houden. Of zelf even posten dat je problemen hebt met pCars. Die guy moet daar dan een fix voor doen. Maar mooi dat je iig een workaround hebt. Vroeger kon dat niet op die manier, dan kon dxtory niet meer hooken. Nu dus wel, nice!
Misschien is die workaround nu wel de manier waarop het voortaan moet Wink Afijn, het werkt en dan heb ik doorgaans geen zin meer om te registreren op een forum om een probleem te melden waar ik geen last meer van heb...

Nu alleen nog uitvogelen waarom Handbrake de opname niet met 60 FPS wil verwerken, ook niet als ik die op "constant framerate" zet. Het filmpje van Monza hierboven is het origineel en je ziet dat Youtube die wel gewoon accepteert op 1080@60.
Zover ik kan zien, lijkt het erop dat Handbrake dat niet ondersteund. Ik kom wel tutorials tegen voor andere tools die het wel kunnen, zoals AviSynth, icm MKVMerge.
Wees je er wel van bewust, dat je voor het mooiste effect, je constant minimaal 60 fps moet hebben in je game.
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Handbrake lijkt wisselend met de framerates om te gaan, heel vreemd. Voorbeelden: 

1. Ik neem Pcars op met 60 FPS, welke ik in game ook haal als minimum. Tijdens de verwerking zie je onderin de FPS van de op dat verwerkende frames en het gemiddelde van wat op dat moment verwerkt is. Bij het laatste Monza filmpje van hierboven zie je tijdens de verwerking een gemiddelde 30 FPS staan. Eigenschappen van het bestand laat na de verwerking 60 FPS zien.

2. Ik neem TS2015 op met 30 FPS, maar zit ik in game een stuk hoger. Bij het verwerken zie ik gemiddelden van 70 FPS! Eigenschappen na verwerking laat 30 FPS zien....

Dus Handbrake pakt dus wel de originele FPS mee, maar toch weer niet... Maar dit is ondertussen meer iets voor het Streaming/Opname topic, ik zal er hier over ophouden.

Als laatste: Ik kreeg van Youtube bericht dat mijn Monaco filmpje al meer dan 100 keer bekeken was! LOL Smile
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top