Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Unreal Tournament (2015)
Unreal Tournament is het nieuwste hoofdstuk in de UT arenashooter reeks van Epic games. Het draagt dezelfde naam als de originele game (ook gekend als UT99), maar het gaat hier om een volledig nieuwe titel, vanaf nul ontwikkeld in de Unreal 4 engine.

http://www.youtube.com/watch?v=v1cC18Aoao8

Development van de game begon in mei 2014. Het team maakte van in het begin duidelijk dat Unreal Tournament een open collaboratie zal zijn tussen Epic games, UE4 devs en de community: De broncode is openlijk beschikbaar en iedereen die wil kan bijdragen aan het spel (maps, models, textures, code). Dit komt samen met de belofte dat UT altijd gratis zal zijn. Om tegemoed te komen aan de modding community plant men ook een marketplace te implementeren waarop mensen maps/models/mods kunnen weggeven of verkopen. Een percentage van de opbrengst is dan voor Epic, en het is hier dat Epic winst hoopt te maken.

Hoe beginnen?
Hoewel het spel momenteel nog in vroege alpha status verkeert is het al heel speelbaar. Het enige wat je moet doen om zelf te spelen is een account aanmaken en de launcher downloaden. Je kan beide doen via de volgende link:


De launcher zorgt ervoor dat je client steeds up-to-date is. Eens geinstalleerd zal de launcher je vragen om in te loggen, waarbij je je forumgegevens gebruikt. Vergeet niet om ingame eerst je playersettings aan te passen alvorens je aan de slag gaat. Je ingame naam is het belangrijkste, maar je kan ook je wapenprioriteit en spelerskin aanpassen.
De volgende links zijn ook zeer handig:
Nieuwe speler?
Als je nieuw bent in UT (of als het gewoon al erg lang geleden is) is het sterk aangeraden om eerst de tutorial te spelen: Hier leer je niet alleen hoe je moet rondbewegen en moet (wall)dodgen, maar je leert ook hoe ieder wapen en item in het spel werkt, met op het einde een botmatch, zodat je niet onvoorbereid in een online match hoeft te springen.

Momenteel zijn er 4 speltypes beschikbaar: Deathmatch, Team Deatmatch, Capture The Flag en Duel. Alsook zijn er een aantal mutators beschikbaar, waaronder instagib en low gravity. Via de server browser kan je op zoek gaan naar een server met een acceptabele latency en voldoende spelers: Er zijn meerdere Europese servers die iedere avond drukbezocht zijn, dus medespelers vinden is geen probleem. Hou er wel rekening mee dat de skillgap soms heel groot kan zijn aangezien er veel UT veteranen het spel mee testen. Wat de pijn kan verzachten is het bekijken van de tutorials die hierboven gelinked zijn en ook ingame te bekijken zijn.
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Inderdaad, een schaamteloze copy-paste. Wink Op het forum van Epic Games heet ik CptChaos, ik ga ervan uit dat dat ook de in-game nickname gaat worden. Eindelijk een game waarmee BF4 van de troon gestoten gaat worden alhier, hoop ik dan. Anders doet Overwatch dat vast wel, hahaha! Puh2 Overigens is de UTLauncher wellicht een handige tool om snel een server te kunnen joinen. Smile
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Net geinstalleerd op mijn laptop. Ga hem straks installeren op mijn desktop. 
Ik install hem ook. Ben benieuwd!
Oei, hier heb ik wat mooie plaatjes van voorbij zien komen. Ben wel benieuwd.
En is het iets?
Het is nog een alpha, maar het voelt weer lekker ouderwets aan. Behoorlijk wennen als je van BF4 of dat soort games komt. Maar wel iets waar je aan kunt wennen en best fun kan zijn een paar avondjes lekker lomp knallen. Ik kijk nu al uit naar de instagib servers Smile
2 words: Facing Worlds!
Ik dacht meer aan: insta gib? Smile Overigens zijn er ook al (dedicated) server binaries uit ook. Dus we kunnen als we zouden willen nu al een server kunnen draaien! Smile
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Dat moet inderdaad geen probleem vormen lijkt me Wink Alleen zou ik dan wel eens willen proberen om het op een Azure VM te gaan draaien, in plaats van op de Dedicated. 
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top