Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Teamspeak kort onbereikbaar
Vanavond rond 21.00 was de teamspeak server kort niet bereikbaar. Daarnaast was ook de website van de hosting partij erg slecht te benaderen (eerder niet dan wel). Uiteindelijk toen alles weer goed bereikbaar was, heb ik een ticket ingeschoten voor verduidelijking van de onbereikbaarheid van de server.
Hierop kreeg ik het volgende antwoord:

Bedankt voor uw bericht.
Ons netwerk was rond 21.00 enkele minuten beperkt bereikbaar door een layer 2 loop. Inmiddels is deze verholpen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Een fijne avond toegewenst.


Laten we hopen dat dit soort dingen niet te veel gebeuren!

Tot teamspeaks! Fonta
Snelle terugkoppelingBiggrin
Inderdaad! Positief puntje voor de hoster! Biggrin
Vandaag om 22.00 was Teamspeak weer kortstondig onbereikbaar.
Yup, dikke negatieve punt voor de hoster.
Wederom een ticket aangemaakt bij Transip.
Zojuist antwoord gekregen van TransIP:

Bedankt voor uw bericht. Het is spijtig te vernemen dat u problemen heeft ondervonden op uw VPS. Er heeft zich gisteren een kortstondige vertraging op ons netwerk voorgedaan waar helaas alle klanten last van hebben ondervonden. Dit betrof onderhoud aan het netwerk en deze kwestie is dan ook van eenmalige aard.

Van uw zijde is er dan ook geen actie vereist om dit in de toekomst te voorkomen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog een fijne dag toe.


Persoonlijk vind ik dit toch wel erg slecht. We zijn slechts kort klant bij hun en hebben nu al 2 keer een kortstondige onderbreking meegemaakt.

Wanneer er binnen aanzienbare tijd een soortgelijk incident zich voordoet, dan ben ik van mening dat we misschien maar eens naar een andere hoster op zoek moeten.
Na het volgende bericht op bovenstaande gestuurd te hebben:

kan je aangeven wat jullie er aan doen om dit soort dingen te voorkomen?
We zijn slecht zeer kort klant bij jullie en hebben nu al 2 maal een soort gelijke onderbreking ondervonden.
Wat geeft mij de garantie dat er over een paar dagen niet weer hetzelfde gebeurd?

Je zult begrijpen dat wanneer dit soort dingen vaker voor gaan komen, jullie ons in ieder geval als klant zullen verliezen.


Kreeg ik het volgende antwoord:

Bedankt voor uw reactie. Wij begrijpen dat de bereikbaarheid van uw server cruciaal is. De verstoringen afgelopen week waren het resultaat van het verbeteren van ons netwerk om bijvoorbeeld DDoS aanvallen beter af te vangen. Bij dit soort werkzaamheden vindt er doorgaans geen onderbreking van de netwerkverbinding plaats, echter heeft zich dat hier wel voorgedaan. Onze technische dienst neemt deze bevindingen mee om er voor te zorgen dat dit bij toekomstige soortgelijke handelingen niet het geval is.

Hopelijk is dat zo en kunnen we nu van een stabiele dienstverlening gaan genieten.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top