Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Raw
Hoe krijg ik een ssd die in raw modes staat is geformatteerd naar ntfs?
Had nog een ssd liggen die uit mijn oude computer kwam na deze hebben aangesloten bleek die in raw mode te staan kan hem met geen mogelijkheid geformatteerd krijgen .

Iemand een idee?
 
Het beste is als je de computer even met een linux live cd boot, ubuntu/debian will do the job. Vervolgens even deze stappen volgen, let op dat je hem wel naar NTFS format en niet naar EXT(4). (Dus mkfs.ntfs ipv mkfs.ext)
http://www.idevelopment.info/data/Unix/L...ext3.shtml

Je hoeft enkel de stappen over fdisk en filesystem te volgen, mocht het niet lukken, spreek me dan even aan op TS.

 Ps: Ik ga er hier van uit dat de SSD in een systeem zit zonder OS. Anders kan je hem ook formatteren via Windows' schijfbeheer. Ook zou het met een Windows installer cd wel moeten lukken.

 
Nee er zit  wel een OS achter het was de bedoeling om die ssd extra er bij te doen
Gisteren stond die nog wel in windows schijfbeheer maar nu niet meer Frusty toen was het ook niet mogelijk om hem te formateren

 

 
Dan zou ik die pc even booten vanaf een Linux live cd, daarmee moet het lukken. Belangrijk is dat je eerst een partitie aanmaakt en daarna pas gaat formatteren :p
Ook als een SSD niet gepartitioneerd is, moet dat gewoon vanuit Windows diskmgnmt.msc kunnen toch?
Zou wel moeten kunnen.
[Image: 2013-12-13145714.jpg]

[Image: 2013-12-13145848.jpg]



[Image: 2013-12-13145902.jpg]

 [Image: 2013-12-13150041.jpg]

 

 
Is het wel mogelijk om de partitie te verwijderen?
Nee lukt ook niet en de OCZ toolbox om er nieuwe firmware op tezetten ziet de drive ook niet
Dat kan weer komen als je in de bios raid aan hebt staan.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top