Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Muis om (vooral) mee te gamen
Beste allemaal,

Ik merk de laatste tijd, dat mijn muis ook wat kuurtjes lijkt te krijgen.
Met name met scrollen, hij is ook erg smerig, als ik hem schoonmaak, is er in no time ook niks meer van te merken, spijtig genoeg.
Voor mij eigenlijk genoeg redenen om een nieuwe muis te halen, er zijn er echter een heleboel.

Ik weet dat ik zelf uiteindelijk moet kiezen voor een muis en eventueel moet 'passen' welke muis het fijnste voor mij is.
Daarentegen ben ik echter wel benieuwd naar met welke muis jullie gamen en hoe jullie deze vinden, ook met de meegeleverde software (if any).
Gewichtjes e.d. hoeft voor mij niet zo, mijn huidige G5 heeft dat ook, maar ik gebruik het amper meer, om eerlijk te zijn.
Ik zoek dus ook een lichte muis, optical of laser maakt me niet zoveel uit, als het maar wel accuraat is.
Een andere wens is de duimknoppen, dat is voor browsing en dergelijken toch wel verrekte handig.

Een budget heb ik ook niet echt, ik wil gewoon de muis met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Hier op mijn werk gebruik ik de Steelseries Rival wat een erg fijne muis is welke ik hiervoor gebruikte om te gamen.
Thuis heb ik de Mionix Avior 7000 liggen op dit moment, wat ook geen verkeerde muis is.
Voor de iets grotere hand zou ik de Roccat Kone XTD aanbevelen.

Welke ik zelf nog wil proberen zijn de Zowie FK1 en de Roccat Kone Pure (is een beetje kleiner dan de XTD).
De Razer Deathadder 2013 heb ik ook een tijdje gehad maar vond ik zelf niet fijn in de hand liggen.
Wat de Mionix Avior 7000 ook niet is eigenlijk, want deze muis is ambidextrous wat betekend dat hij voor links en rechtshandig is.
maar de software van deze is wel weer erg goed.

Pffff.... heb in totaal iets van 4 gaming muizen en kan nog niet een keuze maken.
Bij de Mionix Avior zitten ook knoppen links en rechts. Zijn aan beide kanten wel te gebruiken? De Zowie FK1 is mooie muis, maar kan aan 1 kant tegelijk de knoppen gebruiken.
Het liefste wil ik qua werking (van de knoppen) als de houding in de hand richting de oude (en volgens mij zeer geliefde, iig door mij) Microsoft IntelliMouse Explorer (de witte).
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de SteelSeries Sensei [RAW] Rubberized. Smile Als het goed is wordt het morgen al geleverd, ik ben benieuwd!
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Lijkt me een prima muis.
Heb in verleden een Steelserie Ikari lasermouse gehad, helaas kapot gegaan door ruw gebruik Eerie
Deze lag erg fijn in de hand en reageerde uitstekend en met de software was ook niks mis.
Vind het dus wel een goed merk!
Heb de muis nu een aantal dagen in gebruik, wat een heerlijk ding! Ik heb redelijke zweethanden... Maar ondanks behoud ik mijn grip op de muis, omdat ie rubberized is, fijn!
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Goed om te horen. Misschien eens een keer proberen.
Ik zoek ook naar een degelijk muis. Keek naar de logitech g402 en g500 maar ze hebben twee dedicated knoppen voor de dpi das zonde. Ik wil liever eentje dat meerdere knoppen heeft aan de zijkant en boven op die ik kan instellen. De Steelseries Sensei ziet er goed uit, jammer dat ie geen 3e knop heeft naast de twee die aan de linkerkant zitten.

Zelf dacht ik aan dit:

http://tweakers.net/pricewatch/428522/at...ificaties/
Je kan alle knoppen van de muis instellen zoals je wilt. Als jij dpi op je scrollwheel kan zetten kan dat ook. De g500 is echt een hele fijne muis, ik heb hem twee weken gehad. Ik kreeg alleen last van los latende glides rond de sensor. Er zijn meer mensen met dit probleem maar in het topic over muisen op tweakers heeft niemad het gehad verder.

De link die je post heeft trouwens ook maar twee knoppen toch aan de linkerkant? En daarnaast ook twee knoppen voor de dpi. 

Momenteel heb ik een roccat kone xtd. Die heeft shift functionaliteit waardoor je iedere knop twee functies kan geven. Persoonlijk snap ik nu al niet meer dat ik ooit zonder dat kan.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top