Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Monitor 144hertz
IK haal daarmee inderdaad een paar fps meer [img]images/smileys/puh2.gif[/img]

Maar kan zo kaart van een 780 wel op mijn moederbord draaien ?
Quote:Alleen nu ik het zo hoor heb ik een nieuwe grafische kaart nodig en wil hier best geld in besteden maar moet ik dan ook me moederbord vervangen ervoor ?


Nee, zoals gezegd draait dat prima, daar hoef je geen zorgen over te maken. Voor het geld wat je in die monitor wou steken kun je dus inderdaad beter eerst een goede videokaart halen, bijvoorbeeld een R9 290 ondanks dat je liever nVidia hebt.
 

 
Trouwens wat je ook niet moet vergeten; wat voor voeding gebruik je momenteel? Huidige kaarten gebruiken behoorlijk wat vermogen en hebben twee keer 8pins connectoren nodig, of één keer 8 pin en één keer 6 pins. Of sommige gevallen twee keer 6 pins. Maar dat hangt even van je kaart af. Wat belangrijk is dat je weet dat jouw voeding de huidige kaarten van spanning en voldoende juice kan voorzien.

Ik zou inderdaad eerst eens proberen wat een nieuwe GPU in je huidige systeem doet voor je frames. Kies een leuke kaart uit, plemp hem in dit topic en dan zullen we hier gezamelijk wel even kijken of dat met jouw systeem kan gaan werken [img]images/smileys/pompom.gif[/img]
Ik heb een Cooler Master GX 650W .

Van videokaarten weet ik niet echt heel veel van af maar gezien Fonta al iets heeft genoemt zou ik zeggen een
MSI of Asus Gtx780 ?
 
Prima voeding Smile
Kan meer dan makkelijk een enkele videokaart van juice voorzien.
Of wat is de beste kaart voor een 450 euro meer wil ik er toch niet bepaald voor neertellen [img]images/smileys/puh2.gif[/img]
Dit is trouwens de user.cfg die ik gebruik:
http://hastebin.com/okijomofeq.avrasm

Wat betreft videokaart zou ik voor een Nvidia 780 gaan. Heb je meteen shadowplay Smile
Ik zou een R9 290 kiezen, goedkoper, meer geheugen en praktisch net zo snel als een 780 in BF4.
Zitten ook alle benodigde aansluitingen op die voeding? Dat is wel belangrijk. Je wilt niet met molex convertertjes gaan lopen rotzooien.

Als je 450 te besteden hebt zou ik zelf ook een Nvidia GTX 780 pakken. Zijn veel efficienter in stroomverbruik. Drivers vind ik beter. Tevens mocht je ooit SLI willen gaan hebben deze dingen betere support dan een AMD kaart qua drivers (ik heb zelf 2 GTX 780's in SLI) en je hebt inderdaad Shadowplay.

Een AMD kaart is ook leuk omdat je dan Mantle kunt proberen en dat is wel weer handig als je een minder goede CPU hebt. Daar pak je dan winst uit. Maar zoals eerder aangegeven zitten er nog behoorlijk wat bugs in Mantle. En ergens in 2015 komt geloof ik DX12 al waardoor je met die GTX 780 ook weer een soort Mantle-like performance winst zult zien.

Als je dan toch 450 euro kunt uitgeven, Nvidia. Gewoon allround beter denk ik. Ik heb altijd Nvidia gehad, maar mijn vorige setup was twee AMD HD6970's in Crossfire en dat werkte op zich prima maar de drivers van AMD zijn zoooo slecht. Ook kun je niet een screenclone doen in Crossfire-mode. Behoorlijk kak.
Ik zou ook niet voor amd gaan zoals bvk aangeeft... Straks dan ga je ook nog eens zo goed als hem spelen... Dat kan ik niet hebben hoor.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top