Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Monitor 144hertz
Beste Buggers,

Ik ben aan het twijfelen voor een nieuwe monitor van 144hertz.
Ik heb nu al een aantal jaren een monitor van 60 hertz en ik denk dat die zo 8 jaar oud is wat betekent aan vervaning toe.[img]images/smileys/yes.gif[/img]
Heb zelf gekeken bij alternate en mijn twijfels vallen of op een monitor van Asus of van Benq?

http://www.alternate.nl/ASUS/24-Gaming-M...80&lk=7071
Of
http://www.alternate.nl/BenQ/24-Gaming-M...80&lk=7071

Ik hoor het graag[img]images/smileys/oranje.gif[/img]
 
Ik heb zelf de Benq XL2720Z. Super tevreden over.
Ik heb deze:

http://tweakers.net/pricewatch/316811/as...zwart.html

27 inch 144hz gaming monitor van ASUS. Bevalt mij ook erg goed. Gewoon wat reviews op youtube checken zou ik zeggen en dan checken welke jou persoonlijk het vetste lijkt.
Volgens reviews zijn het beide goeie schermen , alleen kwa design vind ik benq weer mooier en daar spelen ze ook mee op esl.
Dus dat word dan inderdaad een afweging maken[img]images/smileys/yes.gif[/img]
Deze lijkt mij wel wat dit is beste 144hz monitor van het moment 
wel jammer dat die zo duur is [img]images/smileys/huh.gif[/img]

http://nl.hardware.info/tv/786/asus-pg27...deo-review
 
Dat is volgens mij ook wel de allerbeste op dit moment.
En yup.... Veel te duur als je het mij vraagt.
Volgend jaar of het jaar daarop zullen dezelfde "soort" monitoren voor minder verkrijgbaar gaan zijn.
(16-08-2014, 09:52)'Duckiee-Duck' Wrote: Volgens reviews zijn het beide goeie schermen , alleen kwa design vind ik benq weer mooier en daar spelen ze ook mee op esl.
Dus dat word dan inderdaad een afweging maken[img]images/smileys/yes.gif[/img]

 
Het enige nadeel aan een 144hz monitor is op het moment dat je er ook de juiste hardware voor moet hebben Frown
Want het is in BF4 al moeilijk genoeg op 120+fps te halen op een GFX die geen 400€ kost en dat is natuurlijk ook weer tijdelijk want volgend jaar is er weer een game die meer vraagt van je systeem.
Want als ik de berichten moet geloven moet je het verschil wel duidelijk merken als je ineens geen 120fps haalt en dan is het lastig om bijv. weer op 80 á 90 fps te gamen.


 
Dat, en die monitor die Gwar laat zien is inderdaad super vet. Maar met die resolutie moet je er ook rekening mee houden dat je dan bijvoorbeeld twee GTX 780 STRIX versies moet hebben oid. Die hebben namelijk 6GB geheugen. Voor zo'n resolutie geen overbodige luxe. 

Ik denk als je nu twee GTX 780's hebt je toch nog wel een tijdje vooruit kunt op 144hz, of 120hz. Ik denk dat je tussen 120hz of 144hz niet SUPER veel verschil gaat merken, maar tussen 60hz en 144hz merk je het zeker. Je wilt dan inderdaad niet een erg schommelende FPS hebben, want dan heb je weer niets aan je 144hz scherm. Daarnaast komt over een tijdje DX12 uit. Doormiddel van DX12 kunnen de games direct met de API praten van de GPU, net zoals dat bij Mantle het geval is. Alle huidige kaarten van Nvidia (ik geloof sowieso tot de GTX400 serie) kunnen hiermee overweg. Je hoeft dus niet persee te wachten op de GTX800 serie. En als die GTX800 serie straks uit is is de GTX700 serie weer een klap goedkoper. Van DX12 is al bekend dat het in sommige gevallen dubbel de hoeveelheid frames kan geven dus dat gaat zeker interessant worden voor mensen die op hoge FPS/Hz willen gamen.

Je moet niet vergeten dat gamen op hoge resoluties EN gamen op bijvoorbeeld 144hz beide in de 'hardcore gaming' categorie vallen. Dus als je zo'n scherm wilt moet je zoals Killerbeuker terecht opmerkt een diepe portemonee hebben om ook (het liefst twee dus) grafische kaarten te kopen die je de mogelijkheid geven daar op te gamen. Je hebt er niets aan om een 144hz scherm te hebben en vervolgens maar 60 fps te halen. Dan kun je gewoon beter op je 60hz schermpje blijven zitten.

Verder denk ik dat het qua games op dit moment wel redelijk stabiel gaat blijven nog een paar jaar. Zie ook Battlefield 4 en Battlefield Hardline: EA/DICE blijft maar bezig om deze Frostbite engine op te poetsen. Dat geeft mij het vermoeden dat ze nog wel even een tijdje op deze frostbite engine zullen blijven draaien, of in iedergeval het steeds verder op zullen poetsen voor de komende games. Van Hardline is al bekend dat deze er op gaat draaien, en wie weet ook wel een nieuwe Bad Company 3 straks. Of een Battlefield 5. In combinatie met DX12 straks denk ik dat dat wel snor zit.
2 GFX kaarten is leuk, maar alleen nodig als je op hoge settings wilt spelen.
Met mijn enkele GTX780 SC haal ik een solid 144fps.
Als ik dus het stukje van Rice lees kan ik beter bij me 60 hertz scherm blijven.
Gezien ik nog steeds speel met een Gtx560 ti en dit nu niet bepaald een nieuwe kaart is.
 
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top