Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Is BF4 dood ?
Beste community leden ,

IK vraag mij af welke community leden er nog plezier hebben in het spelen van BF4 nu de ''laatste'' DLC een weekje uit is.
Zelf heb ik deze week de knoop doorgehakt en heb BF4 van mijn PC gegooid omdat ik er geen plezier meer aan beleef en Final Stand dat niet heeft terug gebracht.
Ben dan ook zeer teleurgesteld in eigenlijk alle DLC die is uitgekomen voor BF4 want het mag niet de schaduw staan van de kwalteit van de BF3 DLC.
Dus ik ben wel benieuwd hoe de community hier over denkt en wel kegames ze misschien kunnen aanraden als alternatief en dat mag alles zijn die niet perse een FPS.
Zelf vermaak ik me nog prima met BF4. Conquest Large kan me tegenwoordig gestolen worden, maar beetje Domination en TDM spelen vind ik nog steeds hartstikke leuk.
Vooral die 2 game modes omdat je dan geen ellende hebt van allerlei voertuigen waar niemand iets aan doet.
Het grootste probleem blijft wat mij betreft nog steeds het lack of teamwork.
Iedereen roept wel dat hij dat wil en doet, maar in de praktijk is dat helaas toch vaak anders.
Daarentegen bij de competities kan het juist weer wel.
Ik heb gister weer eens BF4 op de PS4 gestart. Tot mijn verbazing ben ik daar aardig goed in geworden. Eergister natuurlijk de competitie gedaan met wat jongens van hier en ondanks dat het niet helemaal vlekkeloos verliep heb ik me daar toch prima mee vermaakt. Daarna hebben we met een groepje mensen nog een public server gejoint en was ook gezellig.

Ik vind zelf Final Stand ook niet echt een toffe DLC. Keek er helemaal niet naar uit. Heb de maps wel gezien en gespeeld in CTE maar nog niet in de huidige BF4.

Omdat ik de laatste tijd veel bezig ben geweest met Destiny (wat echt een top game is, zeker de raids zijn zeer vermakelijk met wat goede spelers in je team!) heb ik denk ik ook wat meer plezier terug kunnen vinden in BF4. 

Als ik voor mezelf mag praten; soms speel je één bepaalde game ook gewoon echt te veel. Je begint je dan te irriteren aan iedere glitch, iedere bug, iedere keer dat je geoneshot wordt. Als je dan even een tijdje aan de slag gaat met een andere game dan zit je ook niet meer zo in die frustratie modus. Als je dan na een tijdje terugkeert naar de PC en BF4, dan is het opeens best weer leuk en erger je ook niet direct groen en geel, ondanks dat je de oneshots wel weer ziet gebeuren natuurlijk.

Mijn tip voor een toffe game? Haal een PS4 en Destiny! Is af en toe best wel een grind en best wel veel van het zelfde, maar het goede aan die game is dat het echt leuk blijft! Ook het levelen van je gear kan best grindy zijn, maar het weet mij toch te boeien. Vooral omdat je met max level nu de raid makkelijk kan spelen en op hard ook nog eens kunt spelen.

[Image: 10682252_10203384270995196_1936023238148081175_o.jpg]

De gun die ik daar in mijn klauwen heb is zo'n beetje de ACE23 van Destiny, LOL!

Ik zal binnenkort ff de raid gaan streamen als dat goed gaat. Met een leuk team natuurlijk. Zodat we hem wel binnen een bepaalde tijd gaan halen Smile Mocht je tegen die tijd niet live mee kunnen kijken, dan zal ik die stream opslaan. Voor de mensen die het leuk vinden kunnen ze eens kijken hoe dat gaat, zo'n raid.
Nou een Battlefield zonder voertuigen is voor mij geen Battlefield meer dus anders speel ik ook niet.
Want BF3 heeft wel bewezen dat goede urban combat + voertuigen heel goed kan.
Ik vind TDM en Domination ook erg slecht uitgewerkt  in BF4 en je merkt aan alles dat de hele game is gebouwd voor medium/longrange combat.
Ook is er geen enkele map die het kwalitatief haalt bij Kharg , Canals Of Ziba tower bijv.  ook de playerbase help niet echt mee want wat verschrikkelijk veel idioten lopen er in BF4 rond.
De Dlc Close Quaters van Battlefield 3 vond ik ook een van de beste mappen voor domination en tdm.
De mappen van Bf3 zijn heel anders opgebouwd naar mijn idee en speelt meestal ook lekkerder weg.
Maar om hiermee te zeggen dat Bf4 dood is vind ik niet want er spelen dagelijks nog mensen van BuG, dat dit er minder zijn dan in het begin van bf4 en misschien de bf3 tijd dat zou kunnen.
Tsja, BF4 ik heb het eerder in dit jaar al een keer een maand of zes links laten liggen. Toen ik het daarna speelde vond ik het direcht weer vet. De laatste paar weken speel ik het weer niet meer. Komt ook een beetje omdat ik TDM en Domination niet heel leuk vind en dat wordt door de overige BuG'ers veel gespeeld de laatste tijd. Killer speelde altijd wel CL maar ik krijg het gevoel dat hij er een beetje klaar mee is. Ik blijf BF4 nog steeds een leuke shooter vinden. Zou niet weten welke andere shooter ik zou willen spelen.

Ik speel nu voornamelijk NBA 2k15 en daarnaast Dragon Age Origins. 
Zoals de meeste erger ik mij ook aan de bekende dingen en heb ik BF4 al eens 3 maanden niet gespeeld, maar ik blijf het een vet spel vinden. Nu ze met CTE veel testen en fixen heb ik er weer vertrouwen in dat het goed komt. Al kan ik maar niet uit mijn hoofd krijgen dat het lijkt alsof BF4 een test game is geworden voor Hardline en BF5. 
Maar goed ik waardeer de inzet en de fixes wel, al is het aan de andere kant ook niet meer dan normaal. Zeker wanneer de headglitch fix en de lage obstakels waar je niet vanzelf overheen loopt gefixt zijn, zal het weer een stuk beter spelen.

Ik vond Conquest ook altijd het mooiste om te doen en heb ik ook veruit het meeste gespeeld tot nu toe, maar door alle gadgets, gunships, mobile artillery vind ik het steeds minder leuk. Ook met Final Stand weer een railgun en die stationary shotgun die nergens op slaan vind ik. Het is alsof ze echt IEDEREEN willen aantrekken om maar BF te kopen. Ieder persoon moet iets kunnen vinden om het leuk te vinden. Ook al houden ze niet van shooters. En ik vind dat ten koste gaan van de core gameplay
Sinds ik bij BuG zit vind ik Domination wel veel leuker om te doen. Ook Obliteration lijkt me dan veel leuker.

Ik speel met vlagen ook best veel Warframe (free to play op Steam), maar dat begint ook veel van hetzelfde te worden op den duur en dan kan ik het ook weer 4 tot 5 maanden niet meer spelen. Zag laatst dat ik het al meer heb gespeeld dan BF4! Zeker wel een vet spel en de uitbreidingen blijven maar komen!

PS: houd steam in gaten, er zijn weer volop aanbiedingen!!
Counter-strike.
CS:GO is inderdaad ook leuk om te spelen!
Maar ook daar stikt het van de cheaters. Dat komt mede doordat je de game voor een paar euro kunt oppikken als je gebanned wordt. Dat hele online gebeuren op de PC stinkt als wat. En dan denk je: koop een PS4, daar kan het niet. Nou jawel hoor. Ook daar heb je dingen die je herkent. Kereltjes die in BF4 binnen no-time 28-2 staan of zo. Die hebben vaak zo'n kastje gekocht dat ze muis en toetsenbord kunnen aansluiten. Dan heb je dus Muis en toetsenbord zoals je dat gewend bent plus extra gratis aim-assist. Ga dan tegen mensen spelen met een controller en niemand die je nog wat kan maken. Echt zielig.

Het is gewoon jammer dat op alle platformen het online gebeuren verziekt is door dit soort shit. Zelfs grote pro teams hoor je steeds vaker verhalen over dat ze gewoon cheaten. Ook met CS:GO. 

Je kunt het beste maar zoveel mogelijk plezier beleven met je eigen spel. Af en toe even een andere game spelen doet voor mij ook wonderen voor het plezier. Toch kan ik niet wachten tot de dag daar is dat er nieuwe anti-cheat dingen uit gevonden worden die gewoon alles in de peiling houden. 

Voor mijn is dat cheat gebeuren wel een issue. Je kunt namelijk nooit meer iemand een compliment geven dat ie gewoon goed is. Je bent altijd argwanend en verdenkt anderen vrij snel van cheaten, want door alle problemen die in de games zitten tegenwoordig lijkt het ook vaak of iemand dingen doet die niet kunnen. Dat is gewoon niet tof en niet bevordelijk voor het plezier dat je in de game hebt. Als je nu een zekerheid hebt dat het iig niet een cheat KAN zijn, dan heb ik er al veel minder problemen mee. Dan is het OF de game die kut doet, of die andere guy is gewoon goed. En dat is dan helemaal niet zo erg om je bij neer te leggen vind ik.

Overigens zijn we een tijd ingeslagen waarbij games altijd in ontwikkeling blijven. We worden bijna geforceerd om het te accepteren dat games bij release gewoon bagger zijn. Ik vind dit persoonlijk echt fuckign slecht, maar we kunnen er helaas niets aan doen. Inderdaad maar hopen dat Hardline een betere start gaat krijgen met alle netcode fixes van dien. Het gaat wat meer om de infantry fights en heb er goede hoop van dat dat weer ouderwets knallen gaat worden!
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top