Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote streaming/opname topic - hulp nodig? meld je hier!
Dat irritante piepje is erbij gekomen sinds je de mic via de HDMI hebt gedaan? Dan zit dat piepje in je mic. Waarschijlijk is het DC noise. Je kunt kijken of je mic DC Noisecanceling heeft bij de eigenschappen. Dit moet je dan bij de 'enhancements' kunnen vinden een aan kunnen vinken. 

Je kunt ook even naar je mic luisteren (ook bij de opties) dan zou je het piepje ook moeten horen.

Ik heb sinds gisteren ook een webcam binnen die 1080p kan. Ben een beetje aan het stoeien om dit een beetje goed in de stream te krijgen en uiteraard in sync. Dus binnenkort ook mét webcam!
De irritante piep ben ik kwijt heb nu alleen een "statische" brom toon die ik eerst niet had. Probeer nu te achterhalen waar deze nu ineens vandaan komt.
Het vreemde is dat als ik mijn game sound of muziek ook via de HDMI naar avermedia stuur dit heel zacht te horen is. Heb al gezocht of je ergens dit volume kan opvoeren. Heb jij een idee?

Thnx voor de hulp tot nu toe.
Ik hou twitch in de gaten als je live gaat met je nieuwe webcam.
Als je dat geluid heel zacht hoort op je capture device en je voert het geluid op dan hoor je de brom ook harder. Je moet de brom vinden en elimineren.

Zoals ik al zei ik denk dat je last hebt van een groundloop probleem. Dat heb je eigenlijk altijd als je twee apparaten op elkaar aansluit middels een ander apparaat. Dat kan een mixer zijn, maar ook een capture device. 

Wat je het beste kan doen is alles los halen en een voor een weer aansluiten en dan tegelijkertijd horen wanneer de brom komt. Als je dat weet kun je de oplossing bedenken.
LOL! Veel gekut met de cam. In sync. Out sync. Tweak dit, tweak dat. Als hij het goed doet, doet hij het wel. Maar soms is hij random out of sync. Lijkt wel door USB2.0 apparaten te komen die op een USB3.0 port zitten. Heb dat nu opgelost en alles weer gesynct. Morgen maar weer eens proberen.

Hier trouwens nog een episch MEH momentje van de stream (met cam) van vanavond in Destiny. Behoorlijk hilarisch om je eigen reacties terug te zien eigenlijk! 

http://www.twitch.tv/rice_nl/c/5190169
(27-09-2014, 03:49)Rice Wrote: LOL! Veel gekut met de cam. In sync. Out sync. Tweak dit, tweak dat. Als hij het goed doet, doet hij het wel. Maar soms is hij random out of sync. Lijkt wel door USB2.0 apparaten te komen die op een USB3.0 port zitten. Heb dat nu opgelost en alles weer gesynct. Morgen maar weer eens proberen.

Hier trouwens nog een episch MEH momentje van de stream (met cam) van vanavond in Destiny. Behoorlijk hilarisch om je eigen reacties terug te zien eigenlijk! 

http://www.twitch.tv/rice_nl/c/5190169


LOL die hitreg lijkt BF4 wel
Haha ja, het is eigenlijk Battlefield 4 in het kwadraat. Het komt niet zo heel vaak voor maar soms heb je echt dat je iemand schiet en hij pas 2 sec later dood gaat. Vet vaag.
Belangrijke update!

Ik ga vanavond de nieuwe versie van OBS proberen. Ik gebruik namelijk al een tijdje Xsplit (moet je voor betalen, OBS is gratis) omdat ik in OBS niet met 1080p kon streamen i.c.m. mijn capturecard. Daar zat al een hele tijd een bug in. Je resolutie kon je wel op 1080p zetten, maar de capturecard kon enkel 720p aan.

Dat schijnt dus nu gefikst te zijn! Dat is al een hele vooruitgang. Aangezien ik sync issues heb met Xsplit die maar terug blijven komen (heb hier wel een workaround voor maar is niet ideaal) wil ik eens kijken hoe OBS dat doet. Hopelijk wel een beetje fatsoenlijke kwaliteit dan, want Xsplit zet behoorlijk goede plaatjes neer voor slechts 3500kbps.
Heb nog wat lopen klooien om die irritante "statische"brom weg te krijgen.
De oplossing voor mij was om in mij steam PC een geluidskaart te gebruiken in plaats van de onboard geluid van moederbord.

Enige waar ik nog niet helemaal blij mee ben is de microfoon. Deze laat ik nu via VAC naar HDMI lopen die dit doorstuurt naar streaming PC.
Alleen blijft microfoon nu continue openstaan in plaats dat hij door voice geactiveerd wordt. Is daar een makkelijke oplossing voor?

Thnx
Ik zou je microfoon op de stream pc aansluiten en daar ook teamspeak op draaien. Heb ik ook. Middels een mixer kun je dan toch nog naar je geluid luisteren.

Een andere manier is dit installeren op de huidige pc:

http://vb-audio.pagesperso-orange.fr/Voicemeeter/

Daarmee kun je je audio 'noise-gaten'. Een van de beste programma's daarvoor.
Heb je binnenkort eens tijd (en zin) om mij te helpen met de instellingen te optimaliseren, Rice? Smile Zodat ik toch 1080p kan streamen naar Twitch, met de optimaalste instellingen qua performance? Smile Aangezien ik 'slechts' een i5 2500 heb met een 6870 (nog wel, wil aan het eind van het jaar wellicht upgraden, misschien begin volgend jaar) momenteel.
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top