Thread Rating:

  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fairfight ban FringillaX-NL
Vanavond hebben wij een kort overleg gehad met FringillaX-NL over zijn Fairfight ban.
Hij heeft deze hoogstwaarschijnlijk gekregen voor statspadden en wordt hier nu voor gestraft door EA.
Wij zijn van mening dat dit EA zijn feestje is en dat hij hier nu al genoeg voor gestraft wordt.
Wij als admins hebben dan ook besloten om vanuit BuG hier verder geen consequenties aan te verbinden.

FringillaX-NL heeft hiernaast ook zijn spijt betuigd en heeft aangegeven niet op de hoogte te zijn geweest
van het verboden zijn van statspadden.

Voor de andere kunnen we dit alleen maar als waarschuwing laten gelden.

Voor de handigheid, de ToS van Battlefield vind je hier:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/for...082350775/
Mag ik vragen wat Statspadden precies inhoudt ?
Oké dan is dit ook weer klaar.
Waar ik nog steeds wel benieuwd naar ben is de basis waarop deze beslissing is genomen ?
a) Je hebt voorbeelden gezien van Battle reports waarop te zien dat FringillaX-NL excessief aan het statspadden was.
b) Er bewijs van dat FringillaX-NL gebanned is voor het vergrijp zoals hier boven aangeven.
c) We komen er waarschijnlijk toch nooit achter wat precies gebeurd is en je geeft FringillaX-NL het voordeel van de twijfel.

Begrijp ik hier nu ook uit dat FringillaX-NL ook gewoon mag mee doen aan de volgende BuG competitie's ?
En wat zijn de gevolgen voor FringillaX-NL wanneer er nog andere dingen aan het licht komen en misschien is het ook iets om hier bij BuG richtlijnen te maken voor het geval er zich weer zoiets voordoet.
Je zou het inderdaad zo kunnen zien dat FringillaX-NL het voordeel van de twijfel krijgt in deze.
Het is daarbij niet dat ik, maar wij als admins deze voordeel van de twijfel aan FringillaX-NL geven.
Ook is het inderdaad zo dat FringillaX-NL mee mag doen aan de aankomende BuG competities.

Mochten er in de toekomst andere zaken aan het licht komen dan zullen er zeker toepasselijke maatregelen genomen worden.
Persoonlijk ben ik van mening dat iemand die cheat/hacked niet welkom is bij BuG. De maatregel zal dan ook wat mij betreft dan een afscheid van BuG zijn.
Laat dat ook een waarschuwing voor een ieder zijn dat wanneer iemand gepakt wordt op hacken, deze wat mij betreft op zoek kan gaan naar een andere community.
Ik had zelf ook bedacht om dit op te nemen in de regels van BuG. Wat in mijn optiek dus heel kort en bondig kan.
Ik heb het stukje gelezen van de link maar wijzer word ik er niet uit ( kan geen engels )
Dat fringillax de voordeel van de twijfel krijgt kan ik mee akkoord gaanSmile
Het is een gezellige kerel -- edit -- denk dat hij hiervan heeft geleerd!
Ik sluit me ook aan om een regel te maken dat niet word goedgekeurd en dat je uit community kan vertrekken.
Ik had een heel verhaal getikt maar ik denk dat het wel duidelijk is. Statspadden is een enorm suffe bezigheid, maar goed. Wanneer iemand zegt dat hij/zij dit in zijn pure onschuld heeft gedaan, ga ik van de goedheid in de mens uit en geloof diegene dan op zijn woord. Iedereen verdient een tweede kans. Daarnaast ervaar ik het niet als héél erg dat iemand statspad. Het is wel super suf, maar aimbotten/hacken dat soort shit dan kun je voor mij beter lekker wegblijven. Iedereen in dat geval.

Hoop dat hij hiervan heeft geleerd. Verder wat mij betreft case closed.
Voor degenen die geen Engels kunnen en de moeite niet nemen om even te googlen:
http://help.ea.com/nl/article/battlefiel...fairfight/
Hierbij een update op dit hele verhaal.

Tot mijn spijt moet ik mededelen dat FringillaX-NL niet langer welkom is bij BuG.
Dit besluit hebben wij als admins genomen nadat wij vanavond opnieuw met hem gepraat hebben omdat er nieuwe dingen feiten boven tafel zijn gekomen.
Hiermee hebben wij FringillaX-NL geconfronteerd waarna hij ons niet ervan wist te overtuigen dat deze feiten onjuist waren.

Deze feiten zijn:
1. Voor statspadden krijg je een stats reset en niet de zwaarste straf een week ban plus een stats reset.

2. Als je aan statspadding doet, gaat je SPM hard omhoog wat bij FringillaX-NL niet te zien is.

[Image: IiZdrJP.png]

3. FringillaX-NL heeft ontzettend hoge accuracies op meerdere wapens. Zeker in vergelijking met andere erg goede speler binnen BuG.

[Image: GeLNjcJ.png]

3. De door hem doorgestuurde mail naar mij is bewerkt.

[Image: WoADr9D.png]

4.Gert-Jan_Oss heeft zelf een mail gestuurd naar EA en kreeg daar dezelfde mail op terug minus de door FringillaX-NL toegevoegde zin. 

[Image: Saft4FE.png]

5. Hij heeft tijdens het gesprek een screenshot gestuurd van een mail van EA waarin duidelijk vermeld staat dat de genomen acties na een grondig onderzoek juist zijn.

[Image: GO5p4p6.png]

6. Beelden die opgenomen zijn door Rice_NL en Joschaap laten vreemd gedrag zien zoals al schieten voordat iemand in beeld is en opeens omdraaien naar een tegenstander.
Voorbeelden:
Zie 58:20 en 1:06:00 in Rice_NL zijn footage: http://www.twitch.tv/rice_nl/c/5027533
Zie 27:00 in joschaap zijn footage:

http://youtu.be/ZCZ6PsknsGk

Hiermee is deze discussie dan ook afgedaan. 
Let vooral even op mijn footage op 58:20. Ook al is het gecalled dat hij daar naar boven komt, dan nog kun je niet zien wanneer hij exact de hoek om komt. Hij pre fired daar gewoon. Heel raar.

Het kutte is dat ik het ook nog voor hem op heb genomen omdat ik mensen wil vertrouwen in wat ze zeggen. Bij deze blijkt maar weer dat niemand te vertrouwen is. Ik voel me iig knap verneukt. Liegen is not done. Juist ook omdat iedereen er zo op door bleef gaan had ik echt het gevoel dat er meer aan de hand was. Vandaar dat ik vanmiddag nog even de footage extra bekeken heb en daar vallen idd verschillende gekke dingen op. Zou zo zeggen; oordeel voor jezelf. Wat mij betreft een terechte ban.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top