Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Battlefield Ervaringen & Discussie
Net even 2 potjes gespeeld.
Pro's
- beter geluid
- leanen om muurtjes, wel nog buggy

Con's
- CAMPFEST, liften etc.
- Framedrops, fixable?
- Slecht level design. Alweer.

Levelution vind ik nogal tegen vallen terwijl het toch een selling point is.

En verder speelt het gewoon weg als bf3. 

Ik ben iig niet overtuigd door de beta.
De framedrops zijn verschrikkelijk, maar waarschijnlijk kunnen ze dat nog wel fixen voor de launch.
Ik vind de framedrops persoonlijk heel erg meevallen.
Wel varieert de fps tussen de 60 en 100 door de map heen.

Verder vind ik het wel weer gewoon awesome!
 
Gister een poging gedaan in de beta.

Het begon moeizaam aangezien mijn drivers niet up to date waren, maar na het installeren van de nieuwste nvidia drivers geen problemen. Heb de settings meteen op low gezet omdat ik bf3 ook altijd op die setting speelde. PC kan high/ultra overigens wel aan.

Spel voelt iets langzamer dan bf3 echter heeft dit denk ik te maken met de grootte van de objecten. In bf3 kon je even snel om een gebouw heen rennen. Nu zijn de gebouwen een stuk groter. En je mist natuurlijk de sprint perk.

Verder is het geluid van de wapens een stuk verbeterd, althans ze klinken lekker.

HIerboven lees ik dat de maps slecht zijn ontwikkeld daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Er wordt veel gevochten rondom de vlaggen mede doordat deze op verschillende niveau's zitten.

De balans tussen voortuigen en infantery vind ik ook vrij goed. Een tank kan dodelijk zijn, maar is ook vrij snel neer. Een tank zie je nu ook niet zo snel meer in de frontline, maar meer als support van achter de linie. Doe je dit wel ben je in no time neer aangezien je beschoten kan worden vanaf verschillende niveau's.

Soflam of lock zie je tegenwoordig ook terugkomen in je hud en dat is wel ideaal. Dan heb je in ieder geval nog de kans om er iets tegen te doen.

Een tank gaat wel snel neer, vaak heb je niet eens door dat je al heel erg beschadigd bent. Daar kunnen ze net zoals bij bf3 nog wel iets aan doen. Piepjes of iets dergelijks.

Gister voornamelijk in voertuigen gezeten, dus over het infantery gedeelte kan ik alleen zeggen dat je snel neer bent. Er is gewoon meer chaos. Meer plekken waar mensen kunnen zitten, campen. Snipers op de daken (wat ook hoort) maar het is nog wel even een omschakeling.

Al met al redelijk positief.


 
Alleen wordt het irritant als complete teams (zo'n beetje) op de daken gaan zitten en men dus alleen maar voor de easy en lame kill wil gaan, zonder skill te willen / hoeven hebben. Zoiets voegt weinig toe imo en het verpest het speelplezier voor degenen die wel 'normaal' willen spelen. De map Siege is in ieder geval een map die ik uiteindelijk weinig terug verwacht als de game eenmaal uit is; 1) de map is al plat gespeeld in de beta. 2) De map is gemaakt om te campen, wat veel mensen tegen zal vallen. Heb je geen voertuig of speel je niet als sniper ergens hoog in een toren, dan ben je gewoon de Sjaak.

De beta doet daarom mijns inziens afbreuk aan wat de demo / beta (en misschien wel de complete game) wél had kunnen zijn.
Als ze nou een map met een van de nieuwe gamemodes hadden gedaan, was wmb logischer geweest en zou het ook spelers eerder over de streep trekken om de game tóch te kopen. Aangezien de demo / beta nu dus eerder afbreuk doet aan de game / franchise, zou het me niet verbazen als de game nu juist minder gaat verkopen hierdoor. Alleen de zogenaamde 'kuddedieren' zullen de game pre-orderen, net als de CoD-schaapjes voor CoD. No offence though. Smile

De map an sich hebben we intussen ook tot vervelends aan toe gezien (de map 'kennen' we al vanaf het moment van aankodigen van de game) in alle andere filmpjes en zaken, dat begint nu mij althans te vervelen. Ook missen nog altijd veel textures, waar al bij toegegeven is dat de graphics beter zullen worden als de game eenmaal uitkomt. Je zou verwachten dat voor een map als deze, die toch al langer bekend is, er ook meer textures en vulling zou zijn.

Enige wat EA / DICE nu kan doen is hopen dat de game goed gaat verkopen, ze zullen het hard nodig hebben om de game nu nog een succes te (kunnen) maken.
Vooralsnog ben ik niet overtuigd door de demo / beta om de game te gaan kopen, de public beta strakjes zal echt veel moeten veranderen wil in mijn mening iets veranderen. Het feit dat er voor de (closed) demo / beta een (server)patch is uitgebracht zegt imo ook genoeg en geeft mij iig weinig vertrouwen met de launch, als de massa dan ook nog eens toegang krijgt tot de game.

Had DICE zich destijds maar niet laten overnemen door EA, dan had de BF-franchise er veel beter voor gestaan dan nu, maar ja, we weten nu eenmaal niet beter dan dat EA een franchise goed weet te verneuken.

 
[ When all hell's breakin' loose, you'll be right in the eye of the storm! ] [ Overwatch ] [ Diablo ]

Hier iets tegen ROOF CAMPERS

Als ik dat filmpje zo bekijk dan is dat ding geniaal. Eek
Dat ding is inderdaad f.ing awesome xD
Nog wel! DMG zal wel snel generfed worden!
Heb net even wat potjes met die airburst gedaan. Fucking geniaal Smile Hup
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top