Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BUG Space Program - community savegame
Hoi,
Het idee was geopperd om een gedeelde savegame op te starten die via dropbox gedeeld wordt. Zodra iemand een onderdeel de ruimte in geschoten heeft is iemand anders aan de beurt. Dat lijkt me persoonlijk een heel strak plan! Hoewel versie 0.20 voor de deur staat lijkt het me toch een tof plan om alvast met 0.19 aan de slag te gaan, niet alleen omdat het hartstikke tof is, maar ook omdat we kunnen kijken hoe het gaat werken.
Er zijn nog een aantal beginners onder ons, dus laten we simpel beginnen. Ik stel voor om samen een spacestation in elkaar te zetten welke we dus deel voor deel in de ruimte schieten.

Missie 1: Maak en assembleer een ruimtestation in een equatoriale baan om Kerban op een hoogte van 150km. Deze mag van alles bevatten: brandstof opslag, elektriciteitsvoorziening, noodcapsule, radioantennes, dockingport voor ruimtesondes of spaceplanes en weet ik wat allemaal nog meer.

Om dit alles in een goede baan te leiden zijn er wel wat regels nodig:
regel 1 - Geen mods! (behalve de nieuwste versie van mechjeb, heb je die niet? vraag er hier even naar)
regel 2 - Ga niet alle onderdelen in de missie in een keer de ruimte in lanceren! Laat wat leuke dingen over voor de andere mensen die graag bij willen dragen.
regel 3 - Geef op het forum aan als je met de savegame bezig bent en wanneer je een nieuwe versie terug upload.
regel 4 - Speel eerlijk! gebruik geen cheats ed. om je contraptie de lucht in te krijgen.
regel 5 - De module die je aansluit mag maximaal 25 onderdelen bevatten. De raket om hem in de ruimte in te krijgen telt uiteraard niet mee.






PMetjes mert mailadressen zijn btw handig om je toe te voegen tot de dropbox map.
We zitten momenteel wel aan versie .20.2 en versie .21 komt binnenkort uit Wink
Maar ik doe iig mee Smile
(15-07-2013, 23:52)Rienspy Wrote: We zitten momenteel wel aan versie .20.2 en versie .21 komt binnenkort uit Wink
Maar ik doe iig mee Smile
telfoutje, moet kunnen Puh2
Zo, mijn deel is toegevoegd (oranje tank met fuel, extra docking ports en twee rocket engines voor moesten we ooit de orbit willen veranderen). Hier een screenshot van hoe het er nu uitziet:
[Image: eD5Xy1m.png]
Cool, ik heb ook weer n ideetje dat ik aan het uitwerken ben.
FF de savegame updaten en dan ga ik weer aan de gang!

Zo, ik heb een module toegevoegd:
Een escape vehicle. Een simpel voertuig met ruimte voor 2 personen inclusief motoren en parachutes om te de-orbiten en te landen op Kerban.
Kun je nou ook een space station maken waar Kerbals kun rond kunnen lopen zeg maar? (Beetje ISS/Mir-achtig)
Nee, je hebt van verschillende cockpits wel een interior view, maar je kunt niet rondlopen ofzo. Als je van de ene naar de andere cockpit wilt zul je buitenlangs moeten met je EVA pack.
Dat bedoelde ik idd. Het is wel jammer dat je geen modules aan elkaar kunt koppelen zodat je één grote ruimte krijgt. Net zoals ze IRL met het ISS hebben gedaan.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top