Thread Rating:

  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Assetto Corsa
Wink 
[Image: header.jpg?t=1393606278]

Gister heb ik Assetto Corsa maar eens gekocht. Ik volg dit spel al een tijdje. In de tijd dat ik dit spel voor het eerst zag, kon je het nog niet kopen en ook nog niet spelen. Enkel screenshots bewonderen. Nu hoorde ik Lampie laatst over deze game, en zo ook een goeie vriend van mij. Na wat Youtube-filmpjes te hebben gekeken en Project C.A.R.S. beu te zijn geraakt toch maar besloten om deze game te kopen op Steam voor slechts 34 euro.

Game is nog ontwikkeling, maar goede content
De game is nog steeds in ontwikkeling, maar ik heb nu al gezien dat er best wel veel content is al. Zeker ten opzichte van een tijdje terug, toen de game net uit was. Toen had je geloof ik maar 3 of 4 tracks, en dat is nu toch al wel een stukje uitgebreider geworden. Het mooie is: alle tracks zijn lazerscanned, dus dat betekent kort weg: De best ervaring voor jouw als sim-liefhebber. De tracks zijn dus tot op de kleinste details gelijk aan de echte tracks. Iets wat ik persoonlijk als een pluspunt ervaar.

Multiplayer
Multiplayer dan. Is er helaas nog niet in de huidige variant, maar gaat er wel snel komen. Maar dat maakt niet uit. Je kunt altijd op TS gaan zitten met wat mensen (Lampie, ik, en ik geloof daat Willempie (Willemse) hem ook gekocht heeft. We kiezen dan samen een wagen en een track en gaan dan proberen elkaars tijden aan stront te rijden. Best leuk!

Realisme
Ik ben persoonlijk iemand die van realisme houdt in een race-game. Ik speel dan ook graag race-sims. Assetto Corsa is wat mij betreft een game die het op sim-gebied prima doet. Zo voelt deze game echt veel beter aan dan bijvoorbeeld een Project C.A.R.S. waar auto's naar mijn mening zich af en toe niet helemaal realistisch gedragen. Ook speel ik graag LFS of Live For Speed. Deze game is toch wel mijn meest favoriete sim omdat auto's zich hier heel realistisch gedragen. Toch zitten daar ook weer kleine dingetjes aan die niet helemaal kloppen: bijvoorbeeld chicanes waar je langzaam door moet rijden, en je soms geen grip hebt. Ik heb persoonlijk een achterwielaangedreven auto met redelijk wat vermogen en ik kan je vertellen: de kont breekt niet uit als je maar 20 km/h gaat. Dan moet je pushen. En heb soms het idee dat LFS (omdat er ook nog weinig aan gebeurt de laatste tijd) hier af en toe wel wat last van heeft. Bij Assetto Corsa is dat niet echt het geval. Je moet echt je best doen om die wagen dwars te krijgen en te houden.

Nog een puntje wat ik persoonlijk erg cool vind: Heb je een stuur met een H-shifter en een clutch, maar heeft je stuur OOK flappy-pedals? De wagens die bedoeld zijn om met H-shifter te rijden moet je dan ook met de H-shifter besturen. Zelfde geldt voor auto's met flappy-pedals. Gebruik je zoals ik een clutch-pedal? Als je de clutch niet goed gebruikt merk je dat de auto net als in het echt begint te 'tandenpoetsen'. Oftewel het kraken van de versnellignsbak. Dik! 

Verder kun je bijvoorbeeld bij auto's waarbij je de ABS niet uit kunt zetten, deze ook echt niet uitzetten. Opties en dingen worden dus echt zo gebruikt zoals dat in het echt ook bedoeld is.

Driften
Naast het feit dat je dus lekker je lap-times kan rijden kun je ook nog eens driften. Persoonlijk ben ik enorm fan van driften. Ik volg de scene al redelijk lang. Het is ooit allemaal begonnen in Japan. Ik heb dan ook stapels DVD's met footage. Elke race-sim probeer ik dan ook te driften om te kijken hoe de auto's het doen. Assetto Corsa scoort wat mij betreft hier enorm goed op. Voelt zeer realistisch aan.

Ik zal het topic later nog aanvullen met meer info, als ik denk dat dat nodig is.

[Image: twitch_logo.png]
Twitch stream om te kijken

Heb ik je nu niet overgehaald om het te gaan spelen? Ik stream het spel als ik rondjes aan het knallen ben. Je kunt kijken op:

http://www.twitch.tv/rice_nl

Uitdagingen
Heb je een leuke uitdaging, bijvoorbeeld een car + track die we moeten proberen, en heb je al een track-record gezet? Laat het ons in dit topic weten! Zo kunnen we elkaar's kon schoppen en een beetje competitie er in houden. Lijkt mij wel leuk. Ik ga vanavond eens proberen een tijd te zetten op een track met een bepaalde auto. Ik zal deze dan in dit topic posten.


 

 

 

 
Ok, hier alvast iets waar jullie je tanden in kunnen bijten:

Pak de Ferrari 599xx EVO en gooi die sneller als mij rond de Nurnburg GP track. Mijn tijd is: 1:58:273 en ik weet zeker dat dit stukken sneller kan! Hier een filmpje als proof:

http://www.twitch.tv/rice_nl/c/3823293
ik heb mn stuurtje al ruim 1,5 jaar niet meer gebruikt [img]images/smileys/bloos.gif[/img]
Hoog tijd om dat ding uit het vet te halen en hem aan te slingeren! Als je talent hebt ram je binnen no time heel hard over de baan.
lol 2.36
ow en 2:43,9 op silverstone met de elise sc.
Moet een eitje zijn.
Is dit leuk met een controller?
 
Het kan, maar persoonlijk speel ik dit soort sims nooit met controllers. Een stuurtje geeft veel meer het gevoel dat je echt bezig bent. Is leuker. Maar er zijn wel mensen op youtube te vinden die het met een controller doen ja. Moet je daar ff zoeken.
Trouwens: als het goed is komt eind Maart de multiplayer ook onze kant op!
vast wel, nog niet geprobeerd met controller. Voordeel van de  controller is dat je snel kunt corrigeren, maar misschien is het minder makkelijk precies sturen.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Top